Michał Anioł, Botticelli, Armani, Versace - Włochy od lat kojarzą się ze sztuką, najlepszym designem, rzemiosłem i miejscem, do którego ściągają artyści, producenci, projektanci, firmy i inwestorzy z całego świata. W zeszłym tygodniu to właśnie Włochy były gospodarzem inspirującego wydarzenia, które na kolejne miesiące ukształtuje trendy w szeroko pojętej branży wnętrzarskiej – zwłaszcza ceramicznej i łazienkowej. Na targach Cersaie, bo o nich mowa, nie zabrakło marki Cerrad, która w tym roku przygotowała dla odwiedzających prawdziwą wzorniczą ucztę.
W dniach 26 – 30 września, w Bolonii odbyły się Międzynarodowe Targi Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek - Cersaie. 39 edycja odnotowała 92 tysiące wejść w ciągu pięciu dni targów, co stanowi wzrost o 50% w porównaniu z ubiegłoroczną edycją, która była jednym z pierwszych powrotów dużych targów w trudnym okresie po pandemii. 140 000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, 14 hal ekspozycyjnych, stoiska ponad 600-wystawców z 134 krajów. To największe tego typu wydarzenie umożliwiające czerpanie inspiracji z całego świata – wszak dobry design, sztuka i wzornictwo nie mają dziś żadnych granic.
Organizatorzy zaoferowali szereg ciekawych wydarzeń towarzyszących i wyjątkowych przestrzeni kreatywnych. Jednym z nich był Tiling Town, czyli miejsce bezpłatnych pokazów z zakresu układania płyt, logistyki dużych formatów, warsztatów dla glazurników, architektów i dekoratorów wnętrz. Cersaie zorganizowało również darmowe porady wnętrzarskie udzielane przez topowych projektantów współpracujących na co dzień ze sławnymi włoskimi magazynami skojarzonymi wokół designu. Z ich wiedzy skorzystają nie tylko designerzy, którzy będą chcieli wzbogacić swoją wiedzę, ale też inwestorzy przymierzający się do remontu lub zakupu domu. Wszystko w otoczeniu nowoczesnych technologii i najnowszej wiedzy projektowej.
Cerrad na Cersaie
Firma Cerrad gościła na targach już po raz 7! Zachęcona ubiegłorocznym sukcesem stoiska, w tym roku przygotowała jeszcze więcej niespodzianek i to naprawdę ogromnego kalibru.
- Inspiracje, kreatywność, technologia – tymi trzema słowami opisałbym to, w jaki sposób zaprezentowaliśmy się na Cersaie w ubiegłym roku. Poprzeczkę zawiesiliśmy sobie bardzo wysoko – i było warto! Mogę z dumą ogłosić, że na tegorocznym stoisku zaprezentowaliśmy 20 nowych kolekcji, nad którymi pracowaliśmy wspólnie przez ostatnie miesiące – mówi Paweł Smolarek, Chief Product Officer Cerrad. - Zadbaliśmy o każdy detal i zaproponowaliśmy taką jakość i wzornictwo, obok których nie da się przejść obojętnie - dodaje Smolarek.
Nie bez powodu marka Cerrad wybrała Targi Cersaie jako miejsce premiery najnowszych kolekcji. - Wydarzenie to już dawno wykroczyło poza standardową prezentację ofert firm i dzisiaj dla branży jest wyznacznikiem dalszych kierunków działania. Zaprezentowanie się na targach jest dowodem na aktywną obecność na światowym rynku ceramicznym i zajęcie wysokiego miejsca wśród ścisłej czołówki globalnych producentów – mówi Filip Cegłowski Chief Commercial Officer Cerrad.
Poza prezentacją nowych produktów, producent zapewnił wiele aktywności i niespodzianek, w tym odwiedziny Joanny Przetakiewicz – ambasadorki projektu Cerrad x La Mania Home i niezwykłą premierę filmu promocyjnego obu marek.
- Niezwykle cieszę się, że projekt, który wspólnie stworzyliśmy został tak dobrze odebrany. W zeszłym roku na Cersaie miała miejsce premiera naszych kolekcji. W tym roku prezentacja naszego spotu reklamowego, który już niebawem rozpocznie wspólną kampanię reklamową. Wiedząc, że przestrzeń, w której przebywamy, definiuje nasze samopoczucie i naszą codzienność, z ogromną radością i nadzieją nawiązaliśmy współpracę z marką Cerrad, by pójść jeszcze o krok dalej. Wierzymy, że wnętrza wyrażają charakter człowieka, jego emocje i mają niezwykłą moc przekazywania uczuć – mówi Joanna Przetakiewicz, Ambasadorka projektu.
Co mogliśmy zobaczyć na stoisku marki Cerrad?
Przede wszystkim ogrom inspiracji do tworzenia nietuzinkowej i jeszcze bardziej spersonalizowanej, piękniejszej przestrzeni domowej i komercyjnej. Na liczącym 315 m2 stoisku, które stanowiło nowoczesny showroom, przybyli na targi goście mogli zapoznać się ofertą kilkudziesięciu najnowszych kolekcji marki Cerrad. Producent zadbał o to, aby dzięki wykorzystaniu innowacyjnych i funkcjonalnych rozwiązań dom stał się miejscem, które podnosi komfort codziennego życia, a przy tym zachwyca doskonałym designem. 20 najnowszych kolekcji to nowe propozycje producenta, które skupiają się na niezwykłej sile natury, a zaproponowane wzornictwo pozwoli każdemu odnaleźć coś wyjątkowego dla siebie.
Udział w targach pozwoli skonfrontować wizję aranżacji przestrzeni z opiniami najlepszych ekspertów z zakresu projektowania wnętrz i architektury. Zebrane informacje pozwolą marce podjąć decyzję, które z wzorniczych propozycji uzupełnią bogatą ofertę produktową producenta.
Targi to nieoceniona, tętniąca życiem, gigantyczna platforma komunikacyjna jednocząca wiele sfer biznesu i umożliwiająca nawiązanie kontaktów międzynarodowych, które mogą być początkiem wielu ciekawych i intratnych projektów. Inspirująca wymiana pomysłów, fascynujące pokazy premier i nowych możliwości w świecie ceramiki, dają pozytywny zastrzyk energii do jeszcze efektywniejszej pracy na rzecz pięknych i spersonalizowanych wnętrz.
Targi Cersaie na stałe zostały wpisane w kalendarz marki Cerrad.
Grupa CERRAD
press box