Comperia.pl S.A. zarządzająca grupą serwisów oraz internetowych porównywarek finansowych, ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych w pierwszym półroczu 2015 roku odnotowała bardzo dynamiczne wzrosty w głównym obszarze działalności spółki, tj. ogólnie pojętym generowaniu „leadów”. W porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku w ujęciu jednostkowym przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 57% - do poziomu 12,4 mln zł, zysk operacyjny był wyższy o 40% i wyniósł 2,3 mln zł, a EBITDA oczyszczona ze zdarzeń jednorazowych urosła o 50%, sięgając 4 mln zł.
Comperia.pl S.A. – dane jednostkowe (w tys.) |
I półrocze 2015 |
I półrocze 2014 |
Zmiana r/r |
Przychody netto ze sprzedaży |
12 391 |
7 885 |
57% |
Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) |
2 307 |
1 653 |
40% |
EBITDA |
3 940 |
4 855 |
-19% |
EBITDA* |
3 940 |
2 629 |
50% |
Zysk netto |
2 192 |
4 148 |
-47% |
* skorygowano o zysk na okazyjnym nabyciu
Comperia.pl S.A po raz kolejny osiągnęła rekordowe wzrosty kluczowych dla spółki wskaźników – w ujęciu rok do roku liczba partnerów w sieci afiliacyjnej ComperiaLead wzrosła o 85% - do poziomu blisko 7,5 tys., liczba wygenerowanych „leadów” o 58% - do poziomu blisko 186 tys., liczba wejść na strony internetowe należące do Grupy Comperia o 365% - do poziomu blisko 13 mln, z kolei liczba odsłon o blisko 500% - do poziomu ponad 31 mln.
– Powyższe fakty i liczby potwierdzają, że projekty realizowane przez Comperia.pl S.A. umożliwiają utrzymanie pozycji lidera polskiego rynku w segmencie porównywarek finansowych i innych usług np. telekomunikacji czy ubezpieczeń – mówi Bartosz Michałek, prezes zarządu Comperia.pl S.A.
Na świetne wyniki wypracowane przez Comperia.pl S.A. w pierwszym półroczu 2015 roku przełożyły się projekty realizowane przez spółkę, m.in. rekordowa pod względem liczby uczestników trzecia edycja promocji Comperia Bonus, po raz pierwszy wsparta telewizyjną oraz szeroko zakrojoną internetową kampanią reklamową i wyjątkowym zaangażowaniem najpopularniejszych blogerów finansowych.
– Cieszymy się z postępującej dywersyfikacji produktowej „leadów”. Już 20% „leadów” wygenerowanych przez Comperia.pl S.A. obejmuje produkty pozafinansowe (dynamika wzrostu rok do roku to 442%). Szersze wejście na rynek pozwala Comperia.pl S.A. na zmniejszenie wpływu koniunktury rynku bankowego na efektywność prowadzonego biznesu. Obszar produktów pozafinansowych odpowiada już za ponad 5% przychodów spółki i spodziewamy się, że będzie zyskiwał w przyszłości, szczególnie w obszarze sprzedaży reklamy i generowania „leadów” w usługach telekomunikacyjnych i ubezpieczeniowych - dodaje Bartosz Michałek.
Istotnymi inwestycjami pierwszego półrocza br., które dały podstawę do wzrostu biznesu Comperia.pl S.A. w kategoriach pozafinansowych, były m.in. rozbudowa porównywarki GSM w serwisie TELEPOLIS.PL oraz znaczące poszerzenie porównywarki ubezpieczeniowej o nowe rodzaje polis.
Comperia.pl S.A. powołała do życia kilka nowych projektów: bezpłatną platformę blogową z wbudowanym modelem biznesowym - Compare Yourself, aplikację umożliwiającą przygotowywanie zaawansowanych analiz o produktach bankowych na bazie ponad 2 tys. ofert - Comperia Analytics oraz nowe formy kontentu, m.in. krótkie treści z możliwością dyskutowania z autorem na żywo w Finanse na Żywo czy cykle wideo: Listy do Mikołaja o tematyce finansowej oraz Witek nadaje o telekomunikacji.
W zakresie biznesu ubezpieczeniowego inwestycje i działania Comperia.pl S.A. przełożyły się na rekordowe inkaso składki i prowizji oraz zawarcie kolejnych umów na wdrożenie innowacyjnej aplikacji Comperia Agent i wzrost sprzedanych licencji.
Na poziomie skonsolidowanym Grupa Comperia, w skład której wchodzi Comperia.pl S.A. oraz spółka zależna Comperia Ubezpieczenia, zanotowała również dynamiczne wzrosty. Przychody skonsolidowane wzrosły w ujęciu rok do roku o 65%, zysk na działalności operacyjnej 30%, z kolei EBITDA oczyszczona ze zdarzeń jednorazowych o 56%.
Comperia.pl S.A. – dane skonsolidowane (w tys.) |
I półrocze 2015 |
I półrocze 2014 |
Zmiana r/r |
Przychody netto ze sprzedaży |
11 970 |
7 239 |
65% |
Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) |
846 |
651 |
30% |
EBITDA |
2 617 |
3 900 |
-33% |
EBITDA* |
2 617 |
1 674 |
56% |
Zysk netto |
765 |
3 144 |
-76% |
* skorygowano o zysk na okazyjnym nabyciu
- Mamy głębokie przekonanie, że obszar działalności Comperia.pl S.A. pozostanie w najbliższych latach w tendencji dynamicznego wzrostu. Realizujemy wiele innowacyjnych projektów, co pozwala na utrzymanie przewag konkurencyjnych i na korzystanie z pozytywnych trendów w gospodarce i rynku reklamy internetowej – dodaje Karol Wilczko, wiceprezes zarządu Comperia.pl S.A.
Szczegółowe dane w raporcie okresowym Comperia.pl S.A.: http://relacje.comperia.pl/raporty.html