Infolinia urzędu pracy, wraz z początkiem stycznia, wprowadziła nową formę komunikacji z klientami urzędów pracy. Czat z konsultantem jest dostępny na stronie głównej portalu.
Codziennie, od poniedziałku do piątku, w godzinach działania infolinii, tj. od godz. 8.00 do 18.00 użytkownicy portalu Zielona Linia mogą zadawać pytania dotyczące m.in. usług urzędów pracy, form wsparcia, jakie oferują urzędy pracy, jak też zasad ich przyznawania.
Ponadto na czacie można porozmawiać z konsultantem odnośnie warunków, jakie należy spełnić, aby ubiegać się o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Czat to zupełnie nowy pomysł na kontakt z klientami urzędów pracy – został wprowadzony z myślą przede wszystkim o tych, którzy liczą na szybką odpowiedź. Warto też dodać, że odpowiedź jest nie tylko natychmiastowa, ale również bezpłatna. Tego rodzaju rozwiązanie to jeden z elementów budowy systemu przyjaznego klientom urzędów pracy.
Na nasz czat zapraszamy także pracodawców, którzy chcieliby zapytać o interesujące ich formy wsparcia, w przypadku zatrudnienia osób bezrobotnych – opowiada jedna z konsultantek Zielonej Linii – czat to dyskretna i szybka forma komunikacji, a dzięki wiedzy naszych konsultantów, można uzyskać sprawdzone i pewne informacje dotyczące różnych form wsparcia i dofinansowania dla pracodawców.
Osoby, które pracowały za granicą i powracają z emigracji zarobkowej, mogą w ramach czatu uzyskać informacje np. na temat możliwości uzyskania zasiłku jak też jego transferu do Polski. Wprowadzony na portalu czat, ze swego założenia, jest uzupełnieniem dotychczas prowadzonej komunikacji z klientami urzędów pracy, w formie: telefonicznej, mailowej oraz za pośrednictwem serwisów społecznościowych.
Joanna Niemyjska (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia)