Najsłynniejsze polskie schronisko turystyczne nad Morskim Okiem w Tatrach jest nowym klientem ENERGI. Pozyskanie tego zabytkowego obiektu do grona klientów spółki, to efekt szerszej akcji na Podhalu, która rozpoczęła się od zdobycia zakopiańskiego samorządu. ENERGA wygrała przetarg na dostawy energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego w Zakopanem.
ENERGA, spółka z siedzibą w Gdańsku, pozyskuje ostatnio coraz więcej klientów na południu Polski, szczególnie na Podhalu. Wszystko zaczęło się od wygranego przetargu na dostawy energii elektrycznej dla Urzędu Miejskiego w Zakopanem. Dzisiaj to właśnie ENERGA oświetla zakopiańskie ulice, w tym słynne Krupówki.
Na ofertę spółki zdecydowały się ostatnio miejscowe hotele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, ale także kolejni prestiżowi odbiorcy, m.in. Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (czyli słynny TOPR) oraz kolejne schroniska w Tatrach: schronisko Kalatówki, schronisko na Hali Kondratowej i schronisko w Dolinie Roztoki. ENERGA wygrała też przetarg na dostawy energii elektrycznej dla obiektów straży granicznej, właśnie w Tatrach.
- Schronisko w Morskim Oku to odbiorca prestiżowy, wręcz klient specjalnego znaczenia w naszym nieustannie poszerzającym się portfelu klientów zewnętrznych. Dzisiaj możemy powiedziec, że dostarczamy energię od morza do Tatr - mówi Artur Dembny, Dyrektor Biura Sprzedaży Regionalnej w ENERGA Obrót SA.
Na budynku schroniska nad Morskim Okiem, położonym na wysokości 1410 m n.p.m. , pojawiła się już wykonana na drewnianej desce, stylizowana i dopasowana do architektury obiektu tablica reklamowa. Informuje turystów, że to ENERGA jest dostawcą energii elektrycznej dla tego miejsca. W sezonie letnim do schroniska przy Morskim Oku przychodzi średnio po 5 tysięcy osób dziennie. Podobne tablice pojawią się wkrótce na ścianach frontowych pozostałych schronisk, które korzystają z naszych dostaw.
Od września 2009 r. ENERGA pozyskała ponad 800 nowych klientów biznesowych. To - obecnie ponad 18 tysięcy nowych punktów poboru. Z oferty ENERGI-OBRÓT skorzystały m.in. TP i PTK Centertel oraz Tesco, Nordea, Wienerberger, Vectra, Kopalnia Adamów, Philips, Stacje Paliwowe LOTOS, Bank Milenium, Grupa Orbis, PKO BP.
Powyższe efekty są wynikiem aktywnych działań promocyjnych ENERGA-OBRÓT SA takich jak kampania z wykorzystaniem najważniejszych klientów czy też cykl spotkań z klientami poza historycznym obszarem działania.