Energa informuje, że jej pracownicy nie odwiedzają klientów w domach i nie nakłaniają ich do podpisywania nowych umów na sprzedaż energii elektrycznej. Spółka dementuje podawane przez przedstawicieli innych firm informacje, że Energa przenosi siedzibę do innego miasta, zmienia ceny, itp., co ma być podstawą do zawarcia nowej umowy.
W związku z licznymi w ostatnim czasie zgłoszeniami od osób, które sądziły, że podpisały nową umowę z przedstawicielami Energi bądź były do tego nakłaniane, spółka informuje, iż jej pracownicy nie zawierają umów w domach klientów.
Do Energi wpływają skargi od klientów, którzy relacjonują, że akwizytorzy – niektórzy posługując się nazwą łudząco podobną do nazwy naszej firmy - informują o konieczności zmiany umowy lub oferują korzystniejsze opłaty za energię elektryczną. Z relacji tych klientów wynika, że przedstawiana im do podpisu nowa umowa zawiera co prawda nieznacznie niższą cenę za energię elektryczną, ale obwarowana jest dodatkowymi i - jak wynika z relacji klientów - mniej widocznymi zapisami o opłatach dodatkowych. Są to np. stałe opłaty abonamentowe, wyższa opłata za przesył energii, ale też w niektórych przypadkach np. zobowiązanie do odprowadzania składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Energa szanując prawo swoich klientów do zawierania umów zgodnie z ich wolą zaleca, by dokładnie wczytywali się w warunki przedstawianych im do podpisu dokumentów. Ważne jest dokładne sprawdzenie, z jaką firmą będzie podpisywana umowa, a także zapisów o dodatkowych kosztach i o cenie końcowej. Najlepiej poprosić o pozostawienie wzoru umowy, a na podpisanie umówić się w późniejszym terminie
Informujemy także, że Energa nie odwiedza swoich klientów w domach w celu podpisania nowej umowy. Ponadto pracownicy Energi posiadają identyfikator lub legitymacje służbowe, dlatego należy prosić o wylegitymowanie się. Jeśli nasi klienci nie mają pewności czy rozmawiają z pracownikiem ENERGI, prosimy o kontakt z naszymi Biurami Obsługi Klienta (także telefonicznymi oraz elektronicznymi).
Jeśli ktoś podpisał już umowę w domu (lub w innym miejscu poza lokalem sprzedawcy) może ja rozwiązać bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów w ciągu 10 dni.
W razie pytań i wątpliwości można skontaktować się z Energą telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8-20 tel. 801 200 100 dla tel. stacjonarnych i 24 266 24 20 dla telefonów komórkowych, mailowo naszklient@energa.pl lub osobiście.