Ponad połowa odbiorców - uwzględniając wszystkie punkty poboru energii - która od połowy 2007r. zmieniła sprzedawcę prądu w Polsce, wybrała Energę – wynika z raportu Agencji Rynku Energii.
Agencja przeanalizowała okres od 1 lipca 2007 roku, czyli od momentu uwolnienia rynku energii do końca drugiego kwartału 2010 roku. W tym czasie sprzedawcę energii zmieniło ponad 46 tysięcy odbiorców instytucjonalnych (liczonych jako punkty poboru energii). Ponad 26 tysięcy z nich, czyli ok. 55 proc. zdecydowało się skorzystać z oferty Grupy Energa.
Na taki wynik wpływ ma strategia marketingowa spółki, która postawiła głównie na klientów z segmentu małych i średnich firm, proponując im elastyczne portfolio produktowe dopasowane do indywidualnych potrzeb. Oferty te wspierane są działaniami promocyjnymi. Najnowsze propozycje Energi to m.in. oferta stałej ceny na 2011r. w pakiecie z darmowym audytem energetycznym. Najbardziej innowacyjna jest jednak oferta Smart Eco, która proponuje nowoczesne rozwiązania przyjazne środowisku, np. przydomowe wiatraki, kolektory słoneczne pompy ciepła czy też certyfikaty energetyczne. Oferta cieszy się dużą popularnością, po dwóch miesiącach funkcjonowania jest już kilkuset klientów zainteresowanych zainstalowaniem u nich źródeł do mikrogeneracji. W ramach Smart Eco klienci mogą już lepiej zarządzać zużywaną energią, korzystając z nowej możliwości rozliczania sie na podstawie rzeczywistych wskazań licznika. Jako pierwsza spółka energetyczna w Polsce Energa wprowadziła także ofertę home assistance – sprzedaż energii wraz z usługami dodatkowymi m.in. elektryka, hydraulika, ślusarza, szklarza, itp.
Na sukces sprzedażowy spółki duży wpływ miał również fakt, że Grupa Energa to obecnie najbardziej ekologiczne przedsiębiorstwo energetyczne w Polsce. Blisko 30 proc. energii produkowanej w Grupie to energia ze źródeł odnawialnych. Dodatkowo udział energii ekologicznej sprzedawanej przez gdańską spółkę to ponad 50 proc. łącznej sprzedaży tej energii w skali kraju.