Zdania na temat pracowników z pokolenia obecnych dwudziestolatków są mocno podzielone. Słychać sporo głosów krytycznych, wiele jest jednak również opinii pozytywnych. W końcu wśród młodych pracowników jest przecież spora grupa takich, którzy wnoszą do firmy powiew świeżości, entuzjazm i talent. Czasami nawet brak dużego doświadczenia może być ich zaletą. Pozwala on bowiem uniknąć postawy roszczeniowej, wiąże się z ciekawością świata i chęcią zmierzenia się z wyzwaniami.
Co powinny robić firmy, by przyciągnąć i zatrzymać u siebie młodych? Istnieją strategie i narzędzia, by stale rekrutować najlepszych.
Być częścią czegoś wielkiego
Nie trzeba nikomu wyjaśniać, że firmę tworzą ludzie. O wiele łatwiej zjednoczyć ludzi wokół jednego celu niż sprawić by myśleli podobnie – mówi Katarzyna Kłopotek Junior PR Specialist GRUPA 365 NET. Cała organizacja, od CEO do najmłodszych stażem przedstawicieli, powinna wierzyć w swoją misję i konsekwentnie realizować swoje plany. Jeżeli dotychczasowy zespół jest zgrany i dynamiczny, a do tego odnosi sukcesy, nie będzie trudno przyciągnąć najlepszych.
Nawiązywać kontakty zawodowe i osobiste
Wielu młodych ludzi liczy na to, że dzięki nowej pracy poznają profesjonalistów ze swojej dziedziny, zarówno rówieśników jak i mentorów. Jednocześnie wierzą, że na początku kariery ich życie zawodowe będzie dynamiczne, zmienne i pełne nowości, dzięki czemu zyskają niezbędne doświadczenie, by wniknąć w środowisko. Ludzie, którzy dokonują wyboru pracy sugerując się kryterium zdobywania umiejętności i kontaktów, są zazwyczaj oddanymi pracownikami. Firmy rozbudowujące sieć kontaktów i oferujące szanse rozwoju przyciągają młodych ludzi.
Inwestować w ludzi
Wiele firm często bardziej skupia się na rekrutowaniu zamiast na zwiększaniu potencjału ludzi, którzy są już zatrudnieni. Nie ma lepszego sposobu na zatrzymanie pracownika niż zadbanie o jego rozwój. To, czego się nauczy pozwoli mu zwiększyć efektywność pracy, wspomoże rozwój i przede wszystkim pozwoli uniknąć stagnacji.
Szef godny naśladowania
Liderzy szybko tracą zaufanie, jeżeli nie robią tego, czego nauczają. Jeżeli przełożony wymaga punktualności, a sam się spóźnia, osłabia to jego autorytet. Młodzi ludzie doceniają autentyczność. Dobrze jest już na samym początku wyjaśnić im na czym polega ich praca, przedstawić swoje oczekiwania, ale również szanse oraz możliwe scenariusze ich ścieżki kariery w niedalekiej przyszłości.
dostarczył infoWire.pl