Emisja - magazyn dla pracowników Grupy Energa zdobył główną nagrodę w konkursie Szpalty Roku 2011 na najlepsze czasopismo firmowe w Polsce. Jury doceniło przejrzystość i praktyczność oraz elegancką formę magazynu.
Organizowany od czterech lat przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej - branżową organizację polskiego custom publishingu - konkurs gromadzi największe polskie przedsiębiorstwa oraz grupy kapitałowe wraz z ich branżowymi wydawnictwami firmowymi - wewnętrznymi i klienckimi, aby zaprezentować i wyróżnić te najbardziej ciekawe, pomysłowe i profesjonalnie przygotowane.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 90 tytułów, które rywalizowały o nagrody w 8 kategoriach. Laureatów konkursu wyłoniło jury złożone z ekspertów w dziedzinie projektowania prasowego, typografii, fotografii, infografiki, PR oraz dziennikarstwa w składzie Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Rościsław Szwedow. Jury obradowało pod kierownictwem Tomasza Raczka – redaktora naczelnego wielu tytułów wysokonakładowych, znanego publicysty i krytyka filmowego.
Zdobywcą pierwszego miejsca, czyli Złotych Szpalt, w kategorii magazyn wewnętrzny, w nakładzie powyżej 5 tys. egz. został wydawany przez Grupę ENERGA i agencję Ikropka magazyn Emisja. W uzasadnieniu werdyktu jury można przeczytać: za przejrzystość, praktyczność i elegancką formę magazynu.
Nagrody wręczano 2 czerwca 2011 podczas uroczystej gali finałowej w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Złote Szpalty dla Emisji odebrała redaktor naczelna magazynu Bożena Dubicka oraz Katarzyna Witt z Działu Komunikacji Korporacyjnej ENERGI SA.
-Emisja jest stosunkowo młodym czasopismem. Ukazuje się dopiero trzeci rok. Tym bardziej cieszy nas dobra ocena jurorów. Magazyn jest przede wszystkim praktyczny, pełni kilka funkcji. Po pierwsze informuje, co się dzieje w kilkudziesięciu spółkach i objaśnia zachodzące w Grupie Energa procesy. Po drugie, integruje pracowników, którzy poznają się poprzez jego łamy, m.in. rubryki takie jak Obcasy kontra krawaty, Twarze ENERGI, Klub kibica, czy też Kronikę Towarzyską ze zdjęciami ze ślubów i nowo narodzonych dzieci. Po trzecie Emisja bawi. W dziale naPięcie znajdziemy krzyżówki oraz zagadki szachowe. Redakcja przykłada również wagę do przejrzystości czasopisma i prostego języka - zawiłe branżowe zwroty muszą być zrozumiałe również dla osób zatrudnionych w innych działach. Do tego staramy się o ciekawe zdjęcia i pracujemy wraz z agencją Ikropka nad atrakcyjną grafiką. Efektem jest duża popularność magazynu wśród pracowników, ponad 7 tys. nakładu rozchodzi się niemalże natychmiast i praktycznie nie ma zwrotów. Warto dodać, że magazyn tworzy kilkuosobowa redakcja złożona z pracowników spółek i to nie tylko z działów komunikacji - mówi Bożena Dubicka redaktor naczelna Emisji.