Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-09-28

A A A POLEĆ DRUKUJ

Klient ENERGI – wytwórcą prądu

Wytwarzanie prądu na własne potrzeby, a w przyszłości – odsprzedawanie nadwyżek po atrakcyjnej cenie spółce energetycznej oferuje swoim klientom Grupa ENERGA.  W ramach projektu Smart Eco firma dostarcza rozwiązania służące zarządzaniu zużyciem energii, a tym samym  stwarzające  możliwość realnego obniżenia wysokości rachunków za energię.  

W tym innowacyjnym na polskim rynku modelu współpracy odbiorca energii staje się jednocześnie wytwórcą i dostawcą usług oferowanych dotąd jedynie przez spółkę energetyczną.  Model ten pozwala konsumentom na udział w procesie racjonalnego wytwarzania i zarządzania zużyciem energii – a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, producentem energii oraz współtwórcą oferty.

Smart Eco to możliwość instalacji infrastruktury technicznej do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, a w niedalekiej przyszłości również możliwość odsprzedaży wyprodukowanych nadwyżek po atrakcyjnej cenie. Grupie Energa pozwoli to zwiększyć wymagany prawem unijnym udział energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych. Smart Eco to również usługa polegająca na takiej formie współpracy z klientami, aby nie zużywali prądu w godzinach jego największego zapotrzebowania. Smart Eco to także certyfikacja energetyczna, audyt energetyczny, atrakcyjne formy rozliczenia oparte o rzeczywiste zużycie (nie prognozowane) bądź liczniki przedpłatowe, a nawet innowacyjne formy reklamy.  

W propozycji np. dla gospodarstw domowych Energa oferuje przeprowadzenie audytu, na podstawie którego wybiera się indywidualne rozwiązania technologiczne oraz projekt instalacji. Po montażu i uruchomieniu systemu urządzeń Energa oferuje pełną obsługę poinstalacyjną i serwis.

Smart Eco nawiązuje do światowych standardów konsumenckich. W wysoko rozwiniętych krajach Unii Europejskiej i Ameryki Północnej odbiorców wyróżnia dość wyoska świadomość ekologiczna i konsumencka. Paradoksalnie, zapóźnienie technologiczne Polski w tym zakresie sprawia, że nasz kraj jest obszarem z potencjalnie dużymi szansami na rozwój energetyki ekologicznej, efektywnej i ekonomicznej.

- Postępująca liberalizacja rynku energetycznego, obowiązek zwiększania udziału źródeł odnawialnych w pozyskiwaniu energii oraz rozwój najnowszych technologii dają Polsce duże szanse na stworzenie nowoczesnej, opartej na rozproszonych źródłach, inteligentnej sieci energetycznej – powiedział Mirosław Bieliński, prezes Energa SA. – W tym celu konieczne jest stałe dostosowywanie usług do najnowszych, wysokich standardów rynkowych oraz potrzeb klientów. Te zadania spełnia stworzona przez nas innowacyjny program Smart Eco.

Smart Eco

Projekt zbudowany jest na dedykowanych pakietach: dla odbiorców indywidualnych Energetyczny Dom, dla instytucjonalnych – Energetyczne Osiedle, Energetyczną Firmę oraz Energetyczny Urząd. W ramach tych pakietów dostępne są innowacyjne rozwiązania w następujących obszarach: audyt, rozliczenia, technologie (m.in. turbiny wiatrowe, pompy ciepła i kolektory słoneczne), energia elektryczna oraz reklama. Rozwiązania te pozwalają na tańsze korzystanie i efektywne zarządzanie energią (audyt, rozliczenia), jej wytwarzanie (technologia), a nawet wykorzystywanie do celów promocyjnych (reklama).

Zakup i instalacja urządzeń do wytwarzania energii to często konieczność poniesienia dodatkowych nakładów, Grupa Energa wspiera klienów  w pozyskaniu finansowania dla  tych inwestycji, zapewnia preferencyjne warunki kredytowe i pomaga w przygotowaniu dokumentacji niezbędnej przy składaniu wniosków kredytowych.

Więcej informacji o Smart Eco na stronie http://www.smarteco.pl.

Grupa ENERGA dzięki  45 własnym elektrowniom wodnym i ponad 150 wiatrakom przyłączonym do jej sieci jest liderem dostaw energii ze źródeł odnawialnych (do sieci ENERGI przyłączone są odnawialne źródła o łącznej mocy 822 MW). Zielona energia to już blisko 13 proc. prądu dostarczanego klientom firmy. Natomiast udział energii z odnawialnych źródeł w produkcji własnej wynosi 31,5 proc. Strategia  rozwoju Grupy na lata 2009-2015 przewiduje intensywny rozwój innowacyjnej energetyki rozproszonej odnawialno-gazowej, czyli elektrowni biogazowych, elektrowni opalanych biomasą, farm wiatrowych,  lokalnych elektrowni wodnych oraz niskoemisyjnych elektrowni gazowych

Innowacyjne i proekologiczne działania przynoszą Grupie ENERGA nagrody i wyróżnienia.Za działania w roku 2009 została nagrodzeni statuetką  Perły Polskiego Biznesu, nagrodą Green Excelence za najwyższe standardy ekologiczności oraz przyznawaną przez BCC złotą statuetką Lidera Polskiego Biznesu. Marka ENERGA znajduje się także wśród European Trusted Brands 2010 jako jedna z najbardziej budzących zaufanie „eko-marek”.

Grupa ENERGA (www.energa.pl) dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, co daje jej około 17-procentowy udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej. Grupa jest operatorem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej na obszarze 75 tys. km kw. i eksploatuje ponad 187 tys. km linii elektrycznych.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS