Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2023-04-13

A A A POLEĆ DRUKUJ

Microsoft i Avanade przewodnikami kobiet w świecie nowych technologii. Firmy zrealizowały drugą edycję programu emPower Women.

 

Microsoft i Avanade zrealizowały drugą edycję programu „emPower Women”, który powstał w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie polskiego rynku na specjalistów technologicznych. W ciągu siedmiu miesięcy szkoleń i warsztatów pracowniczki organizacji takich jak Bank Millennium, CCC, Polkomtel i Netia z Grupy Polsat Plus, Silky Coders czy TAURON w ramach programu rozwijały cyfrowe umiejętności i kompetencje w zakresie nowych technologii.

Według Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) do 2050 r. 75 proc. miejsc pracy będzie związanych z obszarem STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). W 2022 r. kobiety zajmowały zaledwie 28 proc. stanowisk w tym obszarze, co wskazuje na potrzebę znaczącej zmiany. Jako główne powody swojej niskiej reprezentacji w branży IT panie wskazują m.in. brak mentorów (48 proc.), brak kobiecych wzorców w branży (42 proc.) oraz mniejsze możliwości rozwoju w porównaniu z mężczyznami (36 proc.).

Projekt rozwojowy emPower Women jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na specjalistów technologicznych oraz niedostateczną reprezentację kobiet w branży IT. Autorski program sesji prowadzonych przez ekspertów technologicznych i biznesowych ma na celu zwiększenie aktywności zawodowej kobiet w obszarze nowych technologii oraz zainspirowanie ich do podjęcia wyzwań cyfrowej transformacji.

 Druga edycja inicjatywy zrealizowana przez Microsoft i Avanade zakończyła się 24 marca. emPower Women vol.2 w pigułce to: siedem miesięcy zajęć w oparciu o cztery specjalnie zaprojektowane moduły szkoleniowo–warsztatowe poświęcone poszczególnym technologiom cyfrowym, m.in. sztucznej inteligencji czy programowaniu Low–Code/No–Code; treningi umiejętności miękkich, takich jak skuteczna komunikacja, storytelling i zarządzanie czasem.

Anetta Przęczka, Head of Retail Credit Risk w Banku Millennium przyznaje, iż efekty szkolenia były dla niej zaskakujące: Czy pięć kobiet pracujących w korporacji, poza obszarem IT, może samodzielnie stworzyć aplikację, z której korzystać będą wszyscy pracownicy? emPower Women zapewnił nam kompetencje i uruchomił nasz potencjał, aby tego dokonać!

Wiedza technologiczna mentorów oraz ich wsparcie pozwoliły uczestniczkom na podniesienie  kwalifikacji oraz stworzenie innowacyjnych rozwiązań biznesowych dla ich organizacji. Kompetencje technologiczne w połączeniu z kobiecą perspektywą przekładają się również na szerszy, społeczny wymiar cyfrowej transformacji. Dzięki empatii i zaangażowaniu kobiet tworzone rozwiązania mogą pomóc nam lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby współczesnego świata – mówi Ewa Gąsiorowska, Change Enablement Manager w Avanade, odpowiedzialna - wspólnie z Weroniką Skowerą, Customer Success Manager w Microsoft - za projekt emPower Women.

Jak wynika z Indeksu Cyfrowej Przyszłości (Digital Futures Index) opublikowanego przez Microsoft, zwiększenie liczby profesjonalistek w branży technologicznej nie tylko wzbogaca kulturę i różnorodność zespołów IT, ale również przekłada się na tworzenie bardziej kreatywnych i unikalnych rozwiązań. Dlatego Avanade podejmuje działania na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej kobiet w branży technologicznej, m.in. zapraszając je do wzięcia udziału w rekrutacjach do polskiego oddziału firmy.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS