Zapomnij o karaniu, zapomnij o pochwałach. Oryginalny pomysł na motywowanie i nagradzanie pracowników może być kluczem do zdobywania przewagi konkurencyjnej oraz utrzymania talentów w organizacji. Wynagrodzenie i lepsza umowa o pracę są wbrew pozorom słabymi motywatorami i nie pomogą skutecznie zbudować silnego zespołu. Firmy świadome tego faktu, szukają coraz częściej niestandardowych form motywowania pracowników i budowania lojalności Klientów. Przejażdżka Lamborghini, lot balonem lub kurs fotografii to niezwykłe sposoby podziękowania za dotychczasową pracę i często spełnienie marzeń niejednego pracownika.
Jak pokazują badania Saratoga HC Benchmarking 2013, każda złotówka przeznaczona na rozwój pracownika to ok. 170 % zysku dla pracodawcy. Inwestując w kapitał ludzki, warto zastanowić się jak efektywność szkoleń i inne metody budowania zaangażowania pracowników przekładają się na skuteczność biznesową organizacji. Z pewnością pozytywne emocje związane z pracodawcą, który potrafi oryginalnie i atrakcyjnie docenić swojego pracownika, mają wpływ na jego motywację do dalszej pracy i chęć rozwoju zawodowego w firmie.
Jak wynika z danych sprzedażowych serwisu prezentmarzen.com udział kwotowy zamówień realizowanych przez firmy, które decydują się na podarowanie pracownikom lub partnerom biznesowym emocji w prezencie systematycznie rośnie. W 2012 roku wartość zamówień dla biznesu na realizację oryginalnych prezentów wynosiła zaledwie 7%, rok później już ponad 16%. Co oznacza, iż nie jest to tylko moda na prezenty gwarantujące niezapomniane wrażenia dla osób prywatnych, ale również ciekawa i wyróżniająca forma nagradzania handlowców, rzetelnych partnerów czy lojalnych Klientów.
Poznaj swojego pracownika i jego marzenia
Kluczową kwestią w nagradzaniu pracownika niezapomomnianymi wrażeniami, jeśli chcemy podziękować mu za wyniki sprzedażowe czy inną formę personalnego wkładu w rozwój firmy, jest znajomość zainteresowań danej osoby. Skok ze spadochronem to na przykład odpowiedni prezent dla pracownika, który uwielbia dreszczyk emocji i adrenalinę, a kurs sushi lub masaż gorącymi kamieniami dla ceniącego sobie spokój i relaks. Niektóre firmy chcąc dobrze przygotować się do takiej formy nagrodzenia najlepszych pracowników, przy okazji ocen rocznych, zbierają informacje o sposobach spędzenia wolnego czasu, wymarzonej formie aktywności lub przygodzie, jakiej chciałby doświadczyć pracownik, a następnie proszą naszych konsultantów o pomoc w wyborze spersonalizowanego upominku– mówi Kornel Piesio z serwisu prezentmarzen.com
Wyróżnij się oryginalnym benefitem
Dodatkowe świadczenia pozapłacowe są dzisiaj jednym ze sposobów motywowania pracowników. Właściciele firm, a w przypadku większych organizacji działy HR starają się zapewnić pracownikom atrakcyjne benefity, które pozytywnie wpłyną na ich produktywność i lojalność. Wśród najbardziej popularnych benefitów wymienia się opiekę medyczną, karnety do klubów fitness oraz kupony lunchowe. Na tej liście coraz częściej pojawiają się również oryginalne, pozapłacowe świadczenia, które zyskują popularność wśród osób decyzyjnych w firmach, szukających niestandardowych form motywowania pracowników.
Oferta dla Klientów biznesowych serwisu prezentmarzen.com, którzy chcą obdarować swoich pracowników lub kontrahentów niezwykłymi przeżyciami zawiera obrandowanie zestawów i kart podarunkowych logiem firmy zamawiającej prezent. Ufundowanie tak oryginalnego podziękowania zapakowanego symbolicznie zgodnie z systemem indentyfikacji wizualnej to ciekawy i praktykowany pomysł w budowaniu programów lojalnościowych. Rosnąca konkurencja w każdej branży powoduje, iż coraz trudniej jest utrzymać i zaistnieć w świadomości Klientów, dlatego nagradzanie lojalnych partnerów biznesowych korzystając z oferty takich serwisów jak prezentmarzen.com stanowi alternatywę dla standardowych upominków.
Duże zainteresowanie i pozytywny odbiór w Polsce nowej idei obdarowywania Klientów biznesowych prezentami w formie przeżyć sprawia, iż serwis prezentmarzen.com aktywnie od 2009 roku rozwija indywidualne rozwiązania dla firm, oferując atrakcyjne rabaty i plany taryfowe dla Klientów hurtowych oraz profesjonalne wsparcie w doborze prezentów. Z propozycji serwisu skorzystało już ponad 11 tys. Klientów.
Niestandardowa forma nagradzania pracowników i budowania lojalności Klientów, dostarczająca im niezapomnianych przeżyć, może jak pokazuje rosnące zainteresowanie ofertą dla firm serwisu prezentmarzen.com stać się skutecznym narzędziem motywacyjnym w biznesie.
dostarczył infoWire.pl