Travel Channel US i Travel Channel International wspólnie opracowały nowe logo oraz tożsamość, tworząc globalną markę oferującą najwyższej jakości rozrywkę o tematyce podróżniczej.
Poza USA, ramówka oraz zawartość kanału zostaną dogłębnie odmienione poprzez wprowadzenie sześciu premier w sześciu gatunkach programów. Obok nowości zobaczyć będzie można również najważniejsze i najbardziej popularne programy grupy Scripps.
Nick Thorogood, SVP Content and Marketing, Scripps EMEA, powiedział: „Scripps Networks, jako lider mediów lifestylowych w kategoriach dom, kuchnia oraz podróże, jest dumny z inwestycji w nową tożsamość Travel Channel dla rynków międzynarodowych. Wykorzystując markę znaną i cenioną w USA, budujemy jeszcze silniejszą markę poprzez połączenie doświadczenia oraz wiedzy rynku międzynarodowego. Wierzymy, że nowe programy, format, oraz nowa szata graficzna zdobędą uznanie widzów, partnerów oraz reklamodawców. Odmieniony program będzie dynamiczny, świeży oraz spełniający wymagania jakościowe stawiane współczesnym kanałom klasy światowej.”
W ramach zmiany, nowa ramówka zapełni się ponad 400 godzinami dodatkowej zawartości. Pojawi się sześć nowych kategorii programów - Przygoda, Dokument Podróżniczy, Lifestyle, Kuchnia, Luksus i Pasja Podróżnicza. Nowe serie mające premiery w kwietniu i maju to między innymi Motocyklem po Państwie Środka (10 kwietnia o 20:00 i 20:30), Świat według kobiety (6 maja o 19:00), Hotelowe rewolucje – ciąg dalszy nastąpił (22 kwietnia o 20:00), Karaibska uczta Jonathana Panga (23 kwietnia o 21:00), Travel Like A President (15 maja o 19:00) oraz Najwspanialsze trasy motocyklowe na świecie – Rosja (27 marca o 20:00).
Do pary z nowym logo oraz tożsamością marki, agencja kreatywna Lambie-Nairn wraz z Travel Channel International opracowała nowe materiały filmowe. Kręcone w Afryce Południowej filmiki wspierają nową markę ukazując ruch oraz wrażenia sensoryczne związane z podróżowaniem.