Sage, lider rynkowy w dziedzinie oprogramowania księgowego, zaprezentował podczas Sage Summit 2016, będącego największym na świecie forum przedsiębiorców i twórców biznesu, swojego nowego czatbota - Pegg TM. Aplikacja Pegg, o której informacja została po raz pierwszy podana do wiadomości publicznej podczas głównego przemówienia dyrektora generalnego Sage Stephen"a Kelly"ego, działa jak inteligentny asystent pozwalający użytkownikom na śledzenie wydatków i zarządzanie finansami za pośrednictwem komunikatorów, takich jak Facebook Messenger i Slack, które obecnie mogą pochwalić się popularnością wśród 2 mld użytkowników na całym świecie.
Pegg eliminuje złożoność kwestii księgowych i umożliwia przedsiębiorcom zarządzanie finansami w formie rozmów tekstowych, sprowadzając skomplikowane operacje do prostego tekstu wiadomości. Transformacja informacji do postaci cyfrowej już w punkcie ich wpływania eliminuje problemy związane z rejestrowaniem dowodów księgowych i kosztów, tym samym eliminując obieg dokumentów papierowych i ręczne wprowadzanie danych.
Kriti Sharma - dyrektor Sage ds. zarządzania produktami mobilnymi na świat, ma bogate doświadczenie w zakresie samouczenia się maszyn, sztucznej inteligencji i innowacji produktowych. Pani Sharma, kierująca projektem związanym z Pegg, powiedziała: „Wraz ze wzrostem znaczenia freelancerów i „ekonomii współdzielenia” (sharing economy) w tempie wykładniczym rośnie ilość małych firm. Te z nich, które korzystają z komunikatorów, logują się do nich co najmniej dziewięć razy w ciągu dnia. Wprowadzając bota Pegg chcemy domknąć lukę pomiędzy tymi aplikacjami a technologią wykorzystywaną do pracy upraszczając prowadzenie firmy do tego stopnia, aby nie było to trudniejsze, niż wysłanie smsa. Już zbyt długo ludzie muszą uczyć się mówić językiem komputerów. Teraz czas na to, aby oprogramowanie zaczęło mówić naszym językiem. Dzięki botowi Pegg stawiamy ludzi na pierwszym planie.”
Premiera rynkowa bota Pegg zbiega się w czasie z upublicznieniem informacji o nawiązaniu przez Sage partnerstwa z firmą Slack, której komunikator będzie pełnić rolę jednego z podstawowych kanałów komunikacyjnych dla bota. Slack - jako najszybciej rozwijająca się aplikacja do zarządzania przedsiębiorstwem - będzie współpracowała z botem Pegg w celu dostarczenia użytkownikom informacji wtedy, gdy ich potrzebują, za pośrednictwem platformy, z której już i tak korzystają.
Jason Shellen - szef platformy w firmie Slack stwierdził: „Misją firmy Slack jest ułatwienie i umilenie ludziom pracy oraz zwiększenie efektywności. Przygotowywanie zestawień wydatków jest czasochłonnym i nużącym zajęciem, ale dzięki Pegg staje się ono sprawnie przebiegającym, intuicyjnym procesem. Można po prostu wysłać wiadomość zawierającą swoje wydatki do Pegg i nie trzeba już robić nic więcej, mogąc zapomnieć o uciążliwości gromadzenia papierowych świstków i wprowadzania z nich danych. To jest nasza wizja pracy w przyszłości.”
Użytkownik Pegg z firmy Sure, start-upu technologicznego z Londynu powiedział: „Przy tak wielu dostępnych dziś technologiach, warto zadać sobie pytanie, dlaczego nadal jesteśmy przysypani czysto administracyjnymi zadaniami. Jesteśmy tak przyzwyczajeni do wysyłania wiadomości znajomym czy członkom rodziny, że wykorzystanie tego sposobu w pracy jest dziecinnie proste, a przy tym skuteczne i co najważniejsze efektywne. ”
Natomist dyrektor generalny Sage Stephen Kelly podsumował: „Nastał bardzo ekscytujący czas dla przedsiębiorców, gdyż przełomowe technologie, takie jak Pegg, potwierdzają zaangażowanie Sage we wspieranie małych i średnich przedsiębiorców. Nasze partnerstwo z firmą Slack przekształci prowadzenie biznesu dzięki wspólnemu przekonaniu, że stanowiska pracy w przyszłości będą w dużym stopniu wykorzystać konwersację, a praca będzie łatwa i przyjemna.”
Informacjom o pierwszym w historii księgowości bocie towarzyszyła prezentacja jego działania podczas Sage Summit 2016. Pegg dostępny jest już teraz w wersji Beta. Nowi użytkownicy mogą zarejestrować się na hellopegg.io
dostarczył infoWire.pl