PZU uplasował się na 5. miejscu wśród firm sektora finansowego w Polsce w trzeciej edycji badania Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów”. Obszar HR jest jednym z kluczowych w nowej strategii PZU 2.0. Nacisk na budowanie relacji i zapewniane rozwoju pracownikom pozwolił na przeprowadzenie wielu pozytywnych zmian w tym obszarze w ostatnim czasie.
- Zajęcie przez PZU czołowego miejsca w zestawieniu bardzo nas cieszy – mówi Magdalena Bargieł, dyrektor ds. rozwoju talentu w Biurze Zarządzania Kadrami PZU. - Niemal półtora roku temu rozpoczęliśmy ciężką i długotrwałą pracę nad budową wizerunku PZU jako pożądanego pracodawcy i widać już tego pierwsze efekty – dodaje.
Jak wynika z badania, specjaliści i menadżerowie swoją wiedzę o potencjalnych pracodawcach czerpią głównie z mediów, Internetu oraz od znajomych. W opinii respondentów największy wpływ na wizerunek firmy jako pracodawcy ma styl zarządzania, kultura organizacyjna, innowacyjność i stabilność zatrudnienia.
Ostatnie półtora roku w PZU to okres dużych zmian w obszarze HR. Firma prowadzi badania opinii pracowników, którego wyniki służą do stworzenia inicjatyw podnoszących ich poziom zaangażowania. PZU wdraża nowy system zarządzania wynikami pracy, oceny kompetencji oraz roczną ocenę pracowniczą, w celu budowy nowoczesnego systemu motywowania i nagradzania najlepszych. Planowane są również systemowe rozwiązania w obszarze zarządzania szkoleniami i procesami rekrutacyjnymi. Wszystkie rozwiązania będą wsparte przez system IT.
- Działania HR są istotnym punktem obecnej strategii PZU – mówi Olga Zarachowicz, dyrektor zarządzająca ds. HR w Grupie PZU. - Tworzymy strategię personalną firmy będąc inicjatorem nowych procesów, dzięki którym wszyscy pracownicy uczą się nowych umiejętności i budują przewagę konkurencyjną naszej firmy – dodaje.
Pracownicy PZU mogą korzystać z wielu możliwości szkoleń organizowanych przez firmę centralnie, jak i przez zewnętrzne podmioty. Wśród nich znajdują się szkolenia grupowe i indywidualne, coaching, studia podyplomowe, specjalistyczne formy rozwoju zawodowego oraz kursy językowe.
Budując markę pracodawcy, PZU angażuje się w targi pracy, prowadzi program praktyk i staży oraz realizuje kampanie informacyjne skierowane do studentów i profesjonalistów. Z myślą o nowych pracownikach opracowane zostały narzędzia ułatwiające odnalezienie się w nowym miejscu pracy m.in. dedykowany portal, platforma e-learningowa czy wsparcie mentora.
Te wszystkie zmiany wsparte wieloma działaniami CSR-owymi, w tym również programem wolontariatu pracowniczego, stawiają PZU w gronie najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce, czego odzwierciedleniem jest ranking Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów”.
Badanie na podstawie, którego stworzono ranking „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów” przeprowadziła firma Antal International. Badanie prowadzone było pod patronatem Business Centre Club, metodą CAWI oraz CATI we wrześniu 2012. Udział w nim wzięło 1557 respondentów z Polski.