Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-04-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Rusza druga edycja programu Na Rodzinę Można Liczyć

150x110
W poniedziałek, 29 kwietnia 2013 roku, zostanie uruchomiona druga edycja ogólnopolskiego programu stypendialnego pod hasłem „Na Rodzinę Można Liczyć”, realizowanego przez IKEA FAMILY we współpracy z Fundacją Świętego Mikołaja. Jest to kontynuacja projektu, który rozpoczął się latem 2012 roku. Pierwsza, pilotażowa edycja trwała od 9 lipca do 19 sierpnia 2012 roku. Dzięki niej stypendia o łącznej wartości 293 539 zł otrzymało 147 uczniów ze 108 szkół. Z sylwetkami wybranych stypendystów można się zapoznać, odwiedzając stronę www.IKEA.pl/stypendia. Druga edycja akcji potrwa do 9 czerwca 2013 roku.

Celem programu „Na Rodzinę Można Liczyć” jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci w Polsce. Zadanie to realizowane jest poprzez wspieranie zdolnych i zaangażowanych społecznie uczniów, którzy mają ograniczone możliwości rozwijania swoich zainteresowań i uczestnictwa w zajęciach pozaszkolnych ze względu na trudną sytuację życiową w ich rodzinach. Program umożliwia rozwój kapitału intelektualnego młodych ludzi w wieku szkolnym. Ponadto zwraca on uwagę Polaków na problem nierównych szans dzieci w dostępie do edukacji pozaszkolnej. W ramach akcji utworzony został Fundusz Stypendialny, na który IKEA przekazywała 50 groszy za każde przeciągnięcie karty IKEA FAMILY przy kasach w sklepach firmy. W pierwszej edycji na konto funduszu wpłynęło 146 769,50 zł. IKEA zdecydowała się podwoić tę kwotę, przeznaczając na stypendia edukacyjne łącznie 293 539 zł.

Druga edycja programu „Na Rodzinę Można Liczyć” będzie prowadzona na podobnych zasadach, co poprzednia, przy czym organizatorom zależy na możliwości kontynuowania wsparcia dla dotychczasowych stypendystów. Na koncie funduszu gromadzone będą środki na stypendia dla uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Warunki uczestnictwa w programie dla szkół oraz procedura ubiegania się o stypendia zostały opisane na stronie www.IKEA.pl/stypendia.

„W Polsce jest mnóstwo utalentowanych dzieci, które chciałyby realizować swoje unikalne pasje, jednak niestety nie każda rodzina dysponuje wystarczającymi środkami, aby im to zapewnić. IKEA pragnie stwarzać młodym ludziom warunki do dalszego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, dlatego razem z Fundacją Świętego Mikołaja uruchomiliśmy program «Na Rodzinę Można Liczyć». Zainteresowanie szkół i uczniów pierwszą edycją akcji przerosło nasze oczekiwania. Potrzeby są ogromne, dlatego planujemy kontynuację programu w kolejnych latach. Chcielibyśmy dotrzeć do jak najszerszego grona potrzebujących, a jednocześnie zapewnić dalsze wsparcie dotychczasowym stypendystom, ponieważ wierzymy, że tylko dzięki długofalowym działaniom możemy osiągnąć cel, jakim jest rozwój kapitału intelektualnego w Polsce” – powiedział Adam Nowak, kierownik programu lojalnościowego IKEA FAMILY. „Zachęcamy wszystkich klubowiczów IKEA FAMILY do okazywania swojej karty każdorazowo podczas zakupów. Tylko tyle wystarczy, żeby pomóc dzieciom rozwijać ich talenty i zainteresowania, a przecież to one będą w przyszłości kształtować nasze społeczeństwo” – dodał Adam Nowak.

„Bardzo cieszy nas fakt, że dzięki współpracy z IKEA będziemy mogli uruchomić drugą edycję programu stypendialnego «Na Rodzinę Można Liczyć». Dzięki poprzedniej wiele naprawdę zdolnych młodych osób otrzymało szansę rozwijania swoich pasji i talentów. To dla nas ogromna radość móc przyglądać się temu, jak za sprawą hojności firmy IKEA mogą oni spełniać swoje marzenia i realizować się w tym, co najlepiej potrafią i co daje im satysfakcję, a na co ograniczone możliwości finansowe nie zawsze w pełni im pozwalały. Mamy nadzieję, że współpraca Fundacji i firmy IKEA będzie nadal równie owocna, a konsekwencją tego będzie możliwość dalszego rozwoju młodych ludzi, których wspieranie jest najlepszą inwestycją w przyszłość naszego społeczeństwa” – powiedziała Sylwia Romańczak, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.
________________________________________

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.

O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie pomaga rodzinnym domom dziecka (program „Grunt to rodzina”), funduje stypendia dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”) i wspiera domy samotnych matek. Przez 14 lat swojej działalności przeprowadziła 34 kampanie społeczne. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem m.in. Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS