Wyniki II edycji badania „HR-owca portret własny”
Jakie zadania stoją przed współczesnym specjalistą ds. Human Resources? Co najbardziej motywuje go do pracy? Na te i inne pytania odpowiedna II edycja badania „HR-owca portret własny”, przeprowadzonego przez Pracuj.pl.
Badanie „HR-owca portret własny” miało na celu zobrazowanie środowiska pracy współczesnych HR-owców, przedstawienie w jaki sposób odnajdują się na rynku pracy oraz jak udaje im się pogodzić obowiązki zawodowe z życiem prywatnym. Z raportu wynika, że praca w branży HR jest wymagająca i wielozadaniowa - ponad połowa badanych wskazała, że odpowiada w pracy aż za siedem różnych obszarów. Oprócz rekrutacji i organizacji szkoleń trzecim kluczowym obszarem, którym zajmują się specjaliści ds. HR jest budowanie wizerunku pracodawcy, co wskazuje na rosnącą rolę employer brandingu.
Specjaliści ds. HR jako największe wyzwania zawodowe wskazywali na zbyt małą liczbę aplikacji (28%), coaching i rozwój pracowników (13%) oraz budowanie spójnej strategii wizerunku pracodawcy. Zarazem chcieliby mieć więcej czasu na doszkalanie się i zdobywanie wiedzy (53%) oraz na planowanie strategii HR dla firmy (52%). HR-owcom brakuje także czasu na komunikację wewnętrzną z pracownikami (39%).
Do pracy motywuje ich przede wszystkim poczucie wpływu na rozwój organizacji oraz różnorodność wykonywanych zadań. Specjaliści ds. HR są też przywiązani do swojej pracy - prawie połowa (44%) badanych nie zamieniłoby się miejscami ze współpracownikami z innych działów firmy. Natomiast, 28% chciałoby spróbować swoich sił w public relations.
Poprzednia edycja raportu ‘HR-owca portret własny’ stała się impulsem do dyskusji o kondycji i kierunkach rozwoju dla branży HR w Polsce. Mamy nadzieje, że tak będzie i w tym roku zwłaszcza, że w tegorocznym raporcie znajduje się porównanie do wyników z poprzedniej edycji. Dzięki temu możemy dostrzec np. dużą dynamikę w zakresie obowiązków pracowników HR.– informuje Aleksandra Gierybo-Paprota z Grupy Pracuj S.A.
Całość raportu można znaleźć na stronie http://hr-day.pl/raport/
Raport „HR-owca portret własny” jest częścią kampanii „Moda na HR”, która towarzyszy obchodom HR-Day ustanowionego przez Grupę Pracuj na 20 czerwca. Celem kampanii jest promowanie pracy w zawodach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Informacje o badaniu: Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiety dostępnej online, a wzięło w nim udział 261 uczestników. Do udziału w nim zaproszono pracowników działów personalnych oraz osoby odpowiedzialne zarówno za rekrutację, jak i inne działania z obszaru Human Resources.
dostarczył infoWire.pl