To wybitnie specjalistyczne, międzynarodowe targi adresowane do branży produkcji i obróbki rur.
- Udział w imprezie to świadoma strategia spółki, która poprzez takie branżowe targi dociera do kontrahentów, zainteresowanych konkretnym segmentem naszych maszyn i urządzeń, w tym wypadku urządzeniami do cięcia i ukosowania rur - mówi prezes Promotechu Marek Siergiej. - Po bardzo dużych targach w Essen, które odbywają się co 4 lata, udział w mniejszych, ale wyspecjalizowanych imprezach stanowi okazję do prezentacji szczegółowej oferty, dostosowanej do profilu targów.
Na TUBE Promotech prezentował maszyny z własnym logo, by zwiększyć rozpoznawalność marki wśród zagranicznych odbiorców. Największe zainteresowanie wzbudził model wypalarki do profilowego cięcia rur PPCM, dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - do cięcia tlenowego lub plazmowego. Taką maszynę Promotechu wykorzystuje m.in. inna podlaska spółka Promostal przy wykonywaniu konstrukcji stalowej stadionu miejskiego w Białymstoku.
- Klip targowy z profilowego cięcia rur w Promostalu zrobił duże wrażenie na odwiedzających nasze stoisko - mówi Andrzej Twarowski, specjalista ds. marketingu Promotechu. - Przykład tej aplikacji PPCM okazał się bardzo przekonywujący - ułatwił nawiązanie kontaktów i wzbudził zaufanie klientów.
O tym, jak szerokie może być zastosowanie PPCM może świadczyć zainteresowanie potencjalnych kontrahentów – przedstawiciele firm z Argentyny i Holandii pytali o możliwość wykorzystania wypalarki przy produkcji wymienników ciepła, Belgia i Estonia chce ją wykorzystać do cięcia plazmowego, a kontrahenci z RPA i Malezji – do cięcia kształtowego rur do konstrukcji stadionów.
Z kolei pięcioosiowy automat MCM do wycinania otworów i spawania interesował m.in. kontrahentów z Turcji, Francji (w wersji do wycinania włazów w wieżach wiatrowych) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (w wersji do cięcia dennic w otworach zbiorników ciśnieniowych). Promotech prezentował też przenośne i stacjonarne maszyny do ukosowania rur, o które pytali Niemcy, Hiszpanie i Gruzini.
- Zaletą specjalistycznych targów jest bardzo wysoka jakość nawiązanych tam kontaktów – dodaje Andrzej Twarowski. - Takie imprezy odwiedzają bowiem specjaliści z branży, zainteresowani konkretnymi wyrobami, a rozmowy z nimi są bardzo merytoryczne i rzeczowe. Teraz koncentrujemy się na przygotowaniu ofert maszyn w konfiguracjach pod konkretne aplikacje, zgłoszone nam podczas targów.
W targach w Dusseldorfie wzięło udział 1200 wystawców i 72 tys. zwiedzających ze 104 krajów z całego świata.