16 stycznia 2013 r. odbyła się konferencja organizowana przez Ciszewski MSL Financial Communications, Mercer Polska oraz PKPP Lewiatan pt. „Firma jako pracodawca – jak motywować pracowników i przyciągać do siebie najlepszych?”. Podczas spotkania zaprezentowano m.in. wyniki badania jakościowego przeprowadzone wśród managerów i dyrektorów ds. komunikacji wewnętrznej i employer brandingu.
Konferencję otworzył Paweł Tomczuk, Managing Director Ciszewski MSL Financial Communications, zwracając uwagę na rolę komunikacji wewnętrznej w efektywnym zarządzaniu firmą oraz przeciwdziałaniu sytuacjom kryzysowym.
Wyniki badania jakościowego, przeprowadzonego wśród osób odpowiedzialnych za działania z zakresu komunikacji wewnętrznej i employer brandingu w największych instytucjach finansowych w Polsce, zaprezentował Hubert Kifner, Head of Financial Services w Ciszewski MSL Financial Communications. Przeprowadzone analizy wykazały między innymi rozdźwięk między budowaniem wizerunku firmy jako pracodawcy na zewnątrz i wewnątrz organizacji. O tym, jak efektywniej prowadzić działania z tego obszaru, dyskutowali podczas panelu “Okiem praktyków” zaproszeni goście: Maciej Hassa, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy i Młodego Talentu Grupa PZU, Katarzyna Mroczkowska, PR Team Manager BNP Paribas Bank Polska SA oraz Damian Ziąber, Rzecznik prasowy Sygma Bank.
Wyniki badania „Pracujący Polacy – jak pracownicy oceniają pracodawców?” zaprezentował Zbigniew Gajewski, zastępca Dyrektora Generalnego Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan zaś Krzysztof Nowak, Szef Mercer Polska omówił, w jaki sposób świadczenia pracownicze mogą być atrakcyjną alternatywą w stosunku do wynagrodzeń gotówkowych w procesie budowania efektywnych systemów motywacyjnych.
John Scherer z Scherer Leadership International podczas przemówienia „Engagement employees as a method of effective leadership” wskazał na rolę autentyczności w budowaniu zaangażowania pracowników. W podobnym tonie wyrażał się Marc Van der Ploeg, założyciel Money Makers podczas przemówienia koncentrującego się na wdrażaniu wartości w firmie.
Anna Częścik, Senior Associate w Ciszewski MSL Financial Communications zaprezentowała społeczne trendy, które wymuszają zmianę strategii biznesowych korporacji oraz podejście PurPle (Purpose + Pepole), które zakłada, powadzenie przez firmy projektów z zakresu zaangażowania społecznego spójnych z ich celem biznesowymi oraz z wartościami pracowników.
Albert Hupa, Prezes Interactive Research Center omówił wpływ social mediów na prowadzenie projektów z zakresu employer brandingu.
Wszystkie prezentacje prelegentów są do pobrania na stronie www.ciszewskifc.pl
Patronat medialny nad konferencją objęli portal Proto.pl oraz Magazyn THINKTANK.