Sponsoring sportowy - skuteczna forma reklamy
Firmy od zawsze chcą być kojarzone z pozytywnymi emocjami, a nic nie wzbudza takich emocji jak wydarzenia sportowe. Jak wykorzystać sponsoring sportu do budowania marki i do komunikacji z fanami, którzy utożsamiają się z konkretną drużyną, czy zawodnikiem?
Od ponad 100 lat najpopularniejszą dyscypliną sportową na świecie jest piłka nożna, a w naszym kraju wyprzedza pod tym względem siatkówkę i skoki narciarskie. To właśnie emocje związane z futbolem wykorzystuje większość dużych firm poprzez sponsoring, czy partnerstwo z wybranymi klubami. Wbrew pozorom na tę formę reklamy nie trzeba zawsze wydawać milionów, dzięki czemu coraz więcej mniejszych firm zauważa potencjalne korzyści wynikającez tej formy promocji.
Social Media w sporcie
Sport jest obecny we wszystkich mediach społecznościowych. Warto więc prowadzić za ich pośrednictwem komunikację z naszymi fanami, dotyczącą drużyny czy zawodnika, którego wspiera nasza firma. Często można zauważyć, że firmy wspierające sport zapominają o ważnych wydarzeniach z życia drużyny, bądź nie zwracają uwagi na jakość treści, które komunikują swoim fanom.
- Wspierając konkretną drużynę piłkarką, powinniśmy mieć w firmie osobę, która również jest fanem danego teamu, bądź śledzi na bieżąco informacje klubowe. Wbrew pozorom, jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ kibice nie wybaczają błędów w "sportowej komunikacji", a większość z nich często uważa się za ekspertów - mówi Przemysław Styrna, New Business Manager GRUPA 365NET.
Kontroluj efektywność sponsoringu
Przeznaczając środki pieniężne na tę specyficzną formę marketingu, nie możemy zapomnieć nie tylko o przemyślanej strategii, ale przede wszystkim o stałej kontroli skuteczności. Dzięki temu będziemy mieli informację zwrotną dotyczącą widowni, którą uzyskała nasza marka, czy ilości ekspozycji podczas transmisji telewizyjnych. Samodzielne przeprowadzenie tego typu szczegółówych analiz jest zadaniem wręcz niemożliwym, dlatego warto w tym przypadku zlecić outsorcing.
Czy warto wykorzystać sponsoring sportowy do promocji firmy? Na to pytanie, każdy musi sobie odpowiedzieć samodzielnie. Nie ma jednak skuteczniejszej formy komunikacji, niż kontakt z odbiorcą poprzez emocje, a sport wywołuje te uczucia naturalnie i w najlepszy z możliwych sposobów.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net