Pod uwagę wzięte zostały także propozycje, które pojawiły się w trakcie spotkania konsultacyjnego, 24 stycznia 2013 r., a które nie znalazły swojego odzwierciedlenia w ankietach. Uczestnicy spotkania zgłosili w sumie ok. 15 proponowanych uzupełnień.
Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczyła konieczności uwypuklenia i rozszerzenia pewnych aspektów zaznaczonych w strategii lub zawierała propozycje nowych działań mogących przyczynić się do rozwoju turystycznego Torunia.
Zgłoszone propozycje pozwoliły na zidentyfikowanie obszarów i kierunków rozwoju, które nie zostały dostrzeżone w trakcie prac nad dokumentem strategii bądź, pomimo iż znalazły się w dokumencie, wymagają szerszego potraktowania.
Oddzielną kategorię stanowiły uwagi dotyczące korekty sformułowań zawartych w dokumencie, bądź rozszerzenia jego części analitycznej o dodatkowe informacje. Zastrzeżenia te zostały przyjęte niemal w całości, tym samym zostaną wprowadzone do dokumentu strategii.
Obszary, dla których respondenci najczęściej widzieli potrzebę wprowadzenia uzupełnień to kwestia uwzględniania w programowanych działaniach potrzeb osób niepełnosprawnych – tworzenie ułatwień oraz usuwanie barier – tak, aby Toruń stał się miastem przyjaznym dla wszystkich turystów oraz położenie większego nacisku na turystykę sportową i aktywną. Oba te postulaty zostały uznane za słuszne, tak więc zostaną uwzględnione w dokumencie strategii.
W sumie na 44 zgłoszone uwagi i proponowane uzupełnienia zdecydowano o przyjęciu lub częściowym przyjęciu 25 z nich. Tak więc proces konsultacji społecznych miał znaczący i konstruktywny wpływ na treść dokumentu i programowane działania służące rozwojowi turystyki w Toruniu.
Strategia rozwoju turystyki dla Miasta Torunia na lata 2013-2020 określa misję, wizję, priorytety oraz cele rozwoju turystyki w Toruniu, dzięki czemu zapewniona zostanie spójność pomiędzy działaniami lokalnego samorządu oraz jednostek powiązanych z turystyką w mieście. Takie podejście umożliwi koordynację oraz wzajemne wspieranie i uzupełnianie się działań podejmowanych przez instytucje działające w sferze Turystyki.
Strategia jest podstawowym dokumentem w procesie planowania i prognozowania kierunków rozwoju turystyki w Toruniu. Ponadto dla podmiotów zewnętrznych stanowi niejako kompendium wiedzy na temat obszaru, wskazując jego mocne strony i szanse, lecz także identyfikując problemy i zagrożenia. Dokument dostarcza przesłanek do formułowania decyzji, wyznaczania konkretnych zadań oraz zabezpieczania lub poszukiwania środków finansowych na realizację tych zadań. Poprzez jasne wytyczenie celów i priorytetów w kierunkach rozwoju, strategia ułatwia również pozyskanie źródeł finansowania konkretnych przedsięwzięć.
Rezultatem wdrażania strategii ma być podniesienie atrakcyjności turystycznej miasta Torunia. Przekładać się to będzie na wzrost liczby turystów odwiedzających miasto oraz wydłużenie ich pobytu w Toruniu. Pozytywne efekty rozwoju turystyki będą miały z kolei wpływ na takie dziedziny jak zatrudnienie, rozwój regionalny, edukacja, środowisko, transport czy kultura. Rozwój funkcji turystycznej miasta szczególnie istotny będzie więc z punktu widzenia mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców, którzy będą głównymi beneficjentami tego procesu.
Zakres strategii obejmuje lata 2013-2020, przy czym jej bezpośrednie skutki odczuwalne będą również w latach kolejnych. Przy zakreślaniu horyzontu czasowego wdrażania Strategii brano pod uwagę przede wszystkim perspektywę czasową wdrażania innych programów rozwoju, zwłaszcza zaś Strategii rozwoju miasta Torunia do 2020 r. oraz przyszłego okresu programowania funduszy europejskich.