Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-09-20

A A A POLEĆ DRUKUJ

Strategia rozwoju turystyki

Sezonowa plaża nad Wisłą – to jedna z pozycji zawarta w „Strategii Rozwoju Turystyki dla Miasta Torunia do 2020 roku”. Przyjęcie dokumentu rozważą radni na sesji 26 września 2013 roku.

- Dotychczasowa Strategia Rozwoju Turystyki dla Torunia określona została do roku 2013. W związku z potrzebą uaktualnienia zadań, na wniosek Rady Programowej ds. wdrażania Strategii Rozwoju Turystyki dla Torunia, przystąpiliśmy do aktualizacji Strategii Rozwoju Turystyki dla Miasta Torunia do 2020 roku – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski.

Strategia rozwoju turystyki dla Miasta Torunia do 2020 określa misję, wizję, priorytety oraz cele rozwoju turystyki w Toruniu, dzięki czemu zapewniona zostanie spójność pomiędzy działaniami samorządu oraz jednostek powiązanych z turystyką w mieście. To podstawowy dokument w procesie planowania i prognozowania kierunków rozwoju turystyki w Toruniu.
Według strategii misją jest podejmowanie zintegrowanych działań w procesie rozwoju turystyki i promocji produktów turystycznych będących siłą napędową rozwoju społeczno-gospodarczego Torunia.

Stała i aktywna współpraca lokalnych władz z instytucjami i organizacjami turystycznymi w zakresie wzbogacenia oferty turystycznej sprawiająca, że Toruń będzie miejscem chętnie odwiedzanym przez turystów krajowych i zagranicznych.

Dokument określa pięć priorytetów rozwoju turystyki w Toruniu:
• Priorytet I – Toruń przyjazny
• Priorytet II – Toruń historyczny
• Priorytet IV – Toruń edukacyjny
• Priorytet III – Toruń aktywny
• Priorytet V – Toruń biznesowy

Prace nad strategią
Opracowanie zostało przygotowane przez firmę Wyg International Sp. z o.o. Prace nad strategią przebiegały następująco:
• analiza i diagnoza stanu obecnego rozwoju turystyki w mieście (zidentyfikowanie walorów turystycznych Torunia oraz określenie obszarów charakteryzujących się największym potencjałem w zakresie rozwoju turystyki);
• przeprowadzenie analizy SWOT, będącej jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w procesie planowania strategicznego;
• określenie priorytetów, celów i działań oraz misji i wizji turystycznej;
• zdefiniowanie nowych produktów turystycznych;
• przeprowadzenie badań ankietowych;
• przeprowadzenie konsultacji społecznych.

Konsultacje społeczne były przeprowadzone od 17 stycznia do 11 lutego 2013 r. Wpłynęło 12 wniosków zawierających 42 uwagi. Ankiety przygotowane zostały zarówno przez osoby prywatne, jak i przez osoby reprezentujące instytucje tj.:
• Lokalna Organizacja Turystyczna w Toruniu,
• Toruńskie Towarzystwo Fortyfikacyjne,
• Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu,
• Klub Maratoński UMK,
• Wydział Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczyła konieczności uwypuklenia i rozszerzenia pewnych aspektów zaznaczonych w strategii lub zawierała propozycje nowych działań mogących przyczynić się do rozwoju turystycznego Torunia. Zgłoszone propozycje pozwoliły na zidentyfikowanie obszarów i kierunków rozwoju, które nie zostały dostrzeżone w trakcie prac nad dokumentem strategii bądź, pomimo iż znalazły się w dokumencie, wymagają szerszego potraktowania. Proces konsultacji społecznych miał znaczący i konstruktywny wpływ na treść dokumentu i programowane działania służące rozwojowi turystyki w Toruniu.

Aktualizacja Strategii Rozwoju Turystyki dla Miasta Torunia została przeprowadzona zgodnie z zasadami planowania strategicznego, metodą partycypacyjno-ekspercką, co oznaczało ścisłą współpracę zewnętrznych ekspertów z podmiotami odpowiedzialnymi za rozwój turystyki w mieście, tj. Urzędem Miasta Torunia i jego jednostkami oraz Radą Programową ds. Wdrażania Strategii Rozwoju Turystyki dla Torunia na każdym etapie opracowywania dokumentu.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS