Pracodawca wymaga od swoich pracowników prawidłowego wykonywania obowiązków służbowych. W przypadku, gdy coś nie pójdzie po jego myśli, może próbować zrzucić odpowiedzialność na pracownika. Czy ma do tego prawo?
Nadal wiele firm nie jest pewna swojej kondycji finansowej. Z tego też powodu często oferują potencjalnym pracownikom zamiast umów o pracę umowę zlecenia lub umowę o dzieło. Są to kontrakty cywilnoprawne, które swoje regulacje prawne znajdują w Kodeksie cywilnym, w przeciwieństwie do umowy o pracę, którą normuje Kodeks pracy.
Nadrzędną kwestią w omawianym przypadku jest więc treść umowy zlecenia i zawarte w niej zapisy regulujące stosunek prawny, jaki wiąże obie strony. Opisuje prawa i obowiązki zleceniodawcy oraz zleceniobiorcy, w tym również odpowiedzialność za nienależyte wykonanie zobowiązania, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce.
Więcej informacji: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Interwencja-Bankier-pl-Szef-kaze-mi-placic-za-nieuregulowane-faktury-2376791.html . Przy powoływaniu się na analizę, prosimy o podanie źródła Bankier.pl.
Barbara Sielicka
Analityk Bankier.pl
e-mail: b.sielicka@bankier.pl