Małe i średnie firmy mają kolejną okazję, by obniżyć swoje rachunki za prąd. Kupując energię w określonej ilości niektórzy przedsiębiorcy zapłacą kilkanaście procent mniej.
Stale rosnące koszty działalności gospodarczej powodują, że przedsiębiorcy starannie przyglądają się ponoszonym wydatkom. Ceny paliw i energii stanowią w kosztach działalności firmy istotną pozycję. Dlatego ENERGA postanowiła swoim potencjalnym oraz aktualnym klientom korzystającym z taryfy C (małe i średnie firmy) zaproponować umowy, które zredukują te koszty.
„Paczka energii” pozwala zakupić określoną ilość energii w niższej cenie. Zniżki w zależności od grupy taryfowej i wielkości zużycia wynoszą od kilku do kilkunastu procent. I tak, dla przykładu przedsiębiorcy z najpopularniejszej grupy C11 zużywając paczkę 2000 kWh lub 5000 kWh zapłacą nawet 17 proc. mniej. Po wykorzystaniu zakupionej energii, właściciel firmy może dokupić nową porcję lub korzystać z energii z gwarancją ceny niższej o 4 lub 5 proc. od wskazanej w cenniku. Nie musi płacić za prąd z góry, rozliczany jest z bieżącego zużycia.
Na tle dotychczas oferowanych produktów, „Paczka energii” to nieco inne przedsięwzięcie. Wcześniejsze oferowały gwarancję określonej ceny energii, która obowiązywać miała przez określony czas. Teraz za konkretną cenę kupujemy konkretną ilość prądu. Z tego wynika kolejna różnica. Dotychczasowe oferty dawały gwarancję ceny zawsze niższej o dany procent od wartości cennikowej: gdy cena zmieniała się, stawka promocyjna też podlegała wahaniom. W „Paczce energii” dokładna cena energii znana jest z góry.
Dla firm przyłączonych do sieci ENERGA-OPERATOR SA cena paczki zawiera sumę ceny energii elektrycznej i opłat dystrybucyjnych zmiennych. Jest to dodatkowa korzyść, ponieważ zabezpiecza przed wzrostem kosztów w przypadku zmiany wysokości opłat dystrybucyjnych zmiennych.
Dla każdej z grup taryfowych małych i średnich przedsiębiorstw (C11, C12a, C12b, C12w, C21, C22a, C22b, C23) przygotowane zostały do wyboru dwa wolumeny energii. Ich wielkość zależna jest od średniego zużycia w danej grupie.
„Paczka energii” to kolejny produkt, z jakim ENERGA wchodzi na rynek, na którym odbiorcy coraz częściej zmieniają sprzedawców. Z danych Urzędu Regulacji Energii wynika, że w 2011 r. sprzedawcę prądu zmieniło trzy razy więcej przedsiębiorców niż w 2010 r. Podobna dynamika wystąpiła rok wcześniej.
ENERGA stale stara się urozmaicać swoje oferty promocyjne. Dzięki nim świadomy odbiorca energii może oszczędzić kilka, kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt procent na swoich rachunkach, a sprzedawca może budować strategię rozwoju w oparciu o stabilniejsze prognozy wpływów.