Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-01-28

A A A POLEĆ DRUKUJ

Turystyczne pomysły dla Torunia

Potrzeba stworzenia nowoczesnych tras zwiedzania, wydarzeń kulturalnych o zasięgu krajowym i wypromowania Twierdzy Toruń – to niektóre pomysły zgłoszone podczas spotkania konsultacyjnego w sprawie nowej Strategii Rozwoju Turystyki dla Miasta Torunia.

24 stycznia 2013 r. w Młodzieżowym Domu Kultury odbyło się pierwsze z tegorocznego cyklu 15 spotkań konsultacyjnych, na których miasto chce poznać opinie mieszkańców na temat planowanych przez siebie działań. Na pierwszy ogień poszła nowa Strategia Rozwoju Turystyki dla Miasta Torunia na lata 2013-2020. Dokument, przygotowany przez warszawską firmę WYG International , określa misję, wizję, priorytety oraz cele rozwoju turystyki w Toruniu. Ma pomóc w koordynacji działań lokalnego samorządu i innych podmiotów zainteresowanych rozwojem turystyki w mieście, tak by efektem tych działań było podniesienie atrakcyjności turystycznej Torunia: wzrost liczby turystów oraz wydłużenie ich pobytu w Toruniu.

Spotkanie konsultacyjne miało charakter otwarty, mógł w nim wziąć udział każdy mieszkaniec Torunia. Zaproszono też na nie przedstawicieli toruńskich instytucji i organizacji związanych z branżą turystyczną, m.in.: LOT, PTTK, Muzeum Okręgowego, Muzeum Piernika, Planetarium, Zamku Krzyżackiego, biur podróży oraz organizacji pozarządowych. Miasto reprezentowali szefowie i pracownicy Wydziałów Sportu i Turystyki oraz Komunikacji Społecznej i Informacji.

W gronie kilkunastu uczestniczących w spotkaniu osób dyskutowano o założeniach strategii, przedstawionych przez Małgorzatę Grochalską z WYG International. Zgłoszonych kilkadziesiąt opinii i uwag dotyczyło tematów takich, jak:
• rozwój turystyki biznesowej i religijnej
• wydłużenie pobytu turystów w Toruniu
• nowe i nowocześnie skonstruowane trasy turystyczne
• wspólne działania Torunia z Ciechocinkiem (jak Krakowa z Wieliczką)
• potrzeba wykreowania w Toruniu kilku wydarzeń kulturalnych o zasięgu krajowym
• lepsze zagospodarowanie i wypromowanie turystyczne Twierdzy Toruń
• oferta turystyczna Torunia po sezonie
• jednolity system indentyfikacji wizualnej miasta
• rozwój mobilnych aplikacji zwiedzania
• lepsze wykorzystanie tras rowerowych
• kwestia bezpieczeństwa turystów na starówce (szczególnie problem osób zaczepiających gości pubów i kawiarni)
• udogodnienia dla niepełnosprawnych
• ulgi dla rodzin
• miejsca do czasowego postoju autobusów przed hotelami
• Karta Miejska

Wszystkie zgłoszone uwagi zostały zapisane i staną się częścią raportu końcowego, który powstanie w lutym 2013 roku. Niektóre pomysły z pewnością trafią do strategii, ale nawet w przypadku propozycji nieuwzględnionych będzie podana tego przyczyna.

Konsultacje Strategii Rozwoju Turystyki dla Miasta Torunia potrwają do 11 lutego 2013 r. W najbliższą sobotę, 26 stycznia 2012 r. zapraszamy zainteresowanych do Ośrodka Informacji Turystycznej przy Rynku Staromiejski 25 na dyżur konsultacyjny w godz. 10.00-16.00.
Swoje uwagi można też zgłaszać poprzez formularz internetowy na stronie www.konsultacje.torun.pl oraz w Wydziale Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Torunia przy ul. Podmurnej 74 (od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30).

Wypełnione formularze można dostarczyć:
• pocztą elektroniczną na adres konsultacje@um.torun.pl,
• pocztą tradycyjną na adres: Wydział Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Torunia, ul. Podmurna 74
• osobiście do Wydział Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Torunia przy ul. Podmurnej 74 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS