- Partnerstwo to oznacza duży krok w utrzymaniu przywództwa cyfrowego VimpelCom dzięki przekształceniu tradycyjnej infrastruktury telekomunikacyjnej w globalną cyfrową architekturę IT
VimpelCom Ltd. (NASDAQ:VIP), międzynarodowa firma z branży komunikacji i technologii, której misją jest wprowadzenie każdego klienta do cyfrowego świata, ogłosiła nawiązanie relacji partnerskich w zakresie oprogramowania z firmą Ericsson (NASDAQ: ERIC), których wartość szacuje się na 1 mld USD i które radykalnie przekształcą globalną infrastrukturę IT firmy VimpelCom.
Partnerstwo obejmuje kompletne zastąpienie infrastruktury IT VimpelCom w 11 krajach i w 12 strefach czasowych – w skali, która jest największa i najbardziej ambitna w historii branży. VimpelCom przeprowadzi cyfryzację i globalizację swojej infrastruktury Business Support Systems (BSS), korzystając z nowego oprogramowania i technologii chmury dostarczonej przez Ericsson.
Umowa odzwierciedla zaangażowanie VimpelCom w dostarczanie klientom najlepszych usług za pośrednictwem nowatorskich rozwiązań i współpracy pomiędzy branżami. Rozwiązanie Digital Stack pozwoli przyspieszyć rozwój produktów i usług, natomiast dostarczanie i użycie analityki niemal w czasie rzeczywistym umożliwi większą personalizację usług dla klientów. Ponadto prostszy interfejs użytkownika również poprawi doświadczenia klienta na każdym poziomie korzystania.
Jean-Yves Charlier, Chief Executive Officer, VimpelCom, powiedział: „Jest to fundamentalny kamień milowy w naszej transformacji – idziemy naprzód, opierając się na strategii, która zmieni VimpelCom w prawdziwego cyfrowego pioniera. Nowe rozwiązanie Digital Stack pomoże nam lepiej zareagować na potrzeby klientów, jednocześnie centralizując i upraszczając naszą działalność biznesową, tworząc proste i elastyczne operacje, co przełoży się na efektywniejszą kosztowo strukturę w ramach całej działalności globalnej”.
W wyniku cyfrowej transformacji zarządzanie systemami IT VimpelCom stanie się bardziej inteligentne, prostsze i gotowe na przyszłe rozwiązania. Firma przygotowuje się do wprowadzenia nowych usług cyfrowych dla swoich klientów w oparciu o zaawansowaną sieć, co pozwoli wspierać przyszłe funkcje i usługi. Oprócz znaczącej redukcji kosztów operacyjnych[1], usprawniona struktura technologiczna pozwoli VimpelCom na szybkie wprowadzenie swojej nowatorskiej strategii cyfrowej, w szczególności w obszarze rozrywki mobilnej, komunikacji, Internetu Rzeczy (IoT) oraz mobilnych usług finansowych. Wraz z wprowadzeniem szerszej oferty usług cyfrowych, firma VimpelCom będzie miała możliwość zaoferowania klientom dostosowanych ofert, pozbawionego problemów doświadczenia online oraz szybkości i wygody związanej z uproszczoną i w pełni cyfrową obsługą klienta.
Dysponując dostępem do 10 procent globalnej populacji, VimpelCom odgrywa unikalną rolę w tworzeniu cyfrowych sposobów na wsparcie klientów, w szczególności na wschodzących rynkach, gdzie dopiero rozpoczyna się korzystanie z technologii 3G i 4G LTE.
Hans Vestberg, Prezes firmy Ericsson powiedział: „We w pełni połączonym świecie sukces operatorów wymaga produktywności, elastyczności i wydajności. Unikalna infrastruktura BSS firmy Ericsson jako koncepcja usług w połączeniu z naszymi wiodącymi możliwościami w zakresie usług i technologii wesprze VimpelCom w realizacji tych ambicji i pozycjonowaniu firmy z myślą o przyszłym rozwoju, ponieważ ICT przekształca branże na całym świecie”.
Globalne partnerstwo strategiczne między VimpelCom i Ericsson odzwierciedla zaangażowanie obu firm we wprowadzanie nowych usług cyfrowych dla klientów VimpelCom. Jako zaufany partner, Ericsson umożliwi kompleksową cyfrową transformację VimpelCom, która obejmuje zarządzanie i obsługę nowego cyfrowego środowiska BSS w oparciu o działającą w chmurze cyfrową architekturę systemów wsparcia z rozwiązaniem Revenue Manager firmy Ericsson na czele.
Yogesh Malik, Group Chief Technology Officer, VimpelCom, powiedział: „Przyszłość wiąże się z działaniem w czasie rzeczywistym, dostosowywaniem ofert oraz sprawianiem, że będą one ważne i interesujące dla klientów poruszających się po cyfrowym świecie. Ten krok technologiczny ma dla VimpelCom ogromne znaczenie i tworzy część naszej strategii związanej z przekształceniem się w dynamiczną firmę, która rozumie klientów i odpowiada na ich cyfrowe potrzeby. Jedynie poprzez inwestowanie w najnowszą technologię i pełną cyfryzację możemy oferować nowatorskie i konkurencyjne usługi w całej Grupie. Ponadto pionierska technologia Digital Stack umożliwi nam świadczenie nowych usług cyfrowych, które będą dostępne dzięki przyszłym sieciom, w tym 4G LTE i nowszym”.
dostarczył infoWire.pl