Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 800 osób w wieku 25-50 lat, o co najmniej średnich dochodach. BBC Entertainment zleciło je w związku z premierą nowej, 7. serii programu Inspektor hotelowy, która pojawi się na antenie kanału w poniedziałek 7 stycznia. Gospodyni i główna bohaterka – Alex Polizzi jest ekspertem do spraw hotelarstwa. W programie pomaga podupadającym brytyjskim hotelom i pensjonatom, ratując je przed bankructwem.
Przeprowadzone na zlecenie BBC badanie pozwala poznać opinię Polaków dotyczącą korzystania z rodzimych usług hotelowych – hoteli, hosteli, moteli i pensjonatów. Niemal połowa badanych (49%) przyznaje, że zdarzył im się niezbyt udany pobyt w polskim hotelu, w czasie którego doświadczyli przynajmniej jednego problemu. Zaskakujące jest to, że ponad trzy czwarte badanych nie złożyło z tego powodu żadnego zażalenia!
Jeśli goście decydują się złożyć skargę, najczęstszym jej powodem jest niedobre jedzenie (26%). Znaczna część badanych gotowa jest wystąpić o zmianę pokoju, jeśli przeszkadza im nieprzyjemny zapach (62%), brak okna i dostępu do naturalnego światła (54%) czy hałaśliwi sąsiedzi bądź muzyka (48%) – żadna z wymienionych pozycji nie stanowi jednak dla większości gości hotelowych wystarczającego powodu do złożenia oficjalnej reklamacji.
49% ankietowanych przyznaje się do zabierania z zajmowanego przez siebie pokoju różnych drobiazgów. Jako najbardziej popularne „pamiątki” wymieniane są kosmetyki, szampony i ręczniki. Jedynie 5% uczestników badania gotowych było przyznać się do zabierania z hoteli innych przedmiotów, takich jak popielniczki czy nawet… hotelowa Biblia.
Z badań wynika, że na decyzję o wyborze hotelu największy wpływ mają kwestie praktyczne, a nie marka hotelu. Niemal wszyscy ankietowani (97%) utrzymywali, że bardzo ważnym czynnikiem przy dokonywaniu wyboru jest cena. Według 94% badanych największe znaczenie po zameldowaniu się na miejscu ma czystość w pokoju. Polakom trudno obejść się także bez telewizora i urządzeń dodatkowych, takich jak np. klimatyzacja – jest to jeden z aspektów, na które zwracają w pokojach dużą uwagę (64%). Niestety prawie połowa badanych przyznaje jednocześnie, że zdarzyło im się, że urządzenia te nie działały. Badanie wykazało także, że szukając hotelu to kobiety najczęściej kierują się rekomendacjami oraz opiniami, wyrażanymi przez użytkowników Internetu. Dla mężczyzn opinie innych nie mają decydującego znaczenia.
Elegancka i stanowcza Alex Polizzi powraca na polskie ekrany już 7 stycznia 2013 roku o 22.00 w nowej serii programu Inspektor hotelowy. Kontynuuje swoją misję chcąc poprawić jakość brytyjskich usług hotelowych i uratować niejeden hotel czy pensjonat przed zamknięciem. W nowych odcinkach Alex odwiedzi zarówno kameralne pensjonaty, jak i większe hotele, między innymi mieszczący się w XVII wiecznym budynku pub, który jeden z gości określił mianem „najgorszego hotelu w całej Wielkiej Brytanii”.
BBC Entertainment pokazuje wszystko, co w brytyjskiej telewizji i rozrywce najlepsze. W 2012 roku kanał zanotował najlepsze wyniki w swej historii – wzrost udziału w rynku aż o 78% [1]. To jeden z najlepszych wyników wśród wszystkich kanałów telewizyjnych dostępnych w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w grudniu 2012 roku
Informacje dodatkowe:
O BBC Worldwide
BBC Worldwide Limited jest komercyjnym ramieniem i całkowitą własnością British Broadcasting Corporation (BBC). Celem firmy jest maksymalizowanie wartości produktów BBC tak, by licencjobiorcy odnosili jak największe korzyści. Zyski ze sprzedaży praw są inwestowane w programy realizowane na zasadach usług publicznych. BBC Worldwide składa się z pięciu podstawowych działów: Channels, Content & Production, Sales & Distribution, Consumer Products oraz Global Brands. Na przestrzeni roku finansowego 2011/2012 BBC Worldwide wygenerowało 155 miliona funtów zysku przy sprzedaży na poziomie ponad 1,085 miliarda funtów, z czego zysk reinwestowany w spółkę BBC stanowił 216 milionów funtów. Szczegółowe informacje o działaniach BBC oraz raport roczny można znaleźć na stronach http://www.bbcworldwide.com/annualreview
1. Źródło: Nielsen Audience Measurement / A 16 – 49 w domach z dostępem do telewizji kablowej i satelitarnej /styczeń – listopad 2012 w zestawieniu z tym samym okresem w 2011 roku