Rusza pierwsza telewizyjna kampania wizerunkowa ENERGI. Marka jednego z największych sprzedawców prądu w Polsce promowana będzie od 8 października br. w największych stacjach telewizyjnych. W porach najlepszej oglądalności ENERGA zaprezentuje spot pokazujący, jak dużą rolę w życiu codziennym odgrywa - pozornie nieistotna - energia elektryczna.
Celem najnowszej kampanii jest zwiększenie świadomości marki ENERGA w całej Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, na których Grupa ENERGA tradycyjnie nie świadczyła swoich usług. Kampania skierowana jest zarówno do odbiorców biznesowych, jak też indywidualnych, a prowadzona będzie głównie w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.
60-sekundowe wizerunkowe spoty reklamowe będą prezentowane od 8 października w najlepszym czasie antenowym, między innymi przy najważniejszych serwisach informacyjnych (Fakty TVN, Wiadomości i Teleexpress TVP), przy popularnych serialach (M jak Miłość, Klan, Ojciec Mateusz), programach śniadaniowych (Dzień Dobry TVN) oraz rozrywkowych (Taniec z Gwiazdami, Must be the Music - Tylko Muzyka, Kuchenne Rewolucje). Od 14. października będzie można także oglądać reklamę w wersji 30-sekundowej. W kampanii obok największych stacji TV zostana wykorzystane będą także telewizje informacyjne, kanały tematyczne, sponsoring audycji biznesowych oraz kina, internet, prasa i outdoor (w tym ekologiczne nośniki typu ecolight).
Gdziekolwiek jesteś, cokolwiek robisz… ENERGA – zasilamy twój dzień
- Chcemy pokazać odbiorcom, że od wyboru zaufanego i niezawodnego sprzedawcy energii zależy ich komfort pracy i życia – mówi Ireneusz Kulka, dyrektor Centrum Marketingu i Komunikacji w ENERGA SA. - Zależy nam, aby dotrzeć ze swoim przekazem do tych odbiorców, którzy wcześniej nie mieli okazji poznać marki ENERGA, chociażby ze względu na miejsce zamieszkania. Chcemy też dać sygnał naszym aktualnym klientom, że ENERGA podąża z duchem czasu, poszerza swoją ofertę i rozwija nowoczesne kanały komunikacji.
Reklama ENERGI rozgrywa się w średniej wielkości miejscowości gdzieś w Polsce i przedstawia początek dnia właściciela firmy, który w drodze do swojego biura jest świadkiem nieprzyjemnych sytuacji wynikających z braku prądu. Bohater mija innych przedsiębiorców, którzy bez energii elektrycznej nie mogą rozpocząć pracy. On z kolei jest spokojny, ponieważ wie, że wybrał sprawdzonego partnera. Wie, że jego biznes wspierają codzienne działania wielu pracowników Grupy ENERGA – od konsultantów call center i biur obsługi klienta, po monterów i pracowników elektrowni – zapewniając nieprzerwane dostawy prądu.
Spot ilustruje, jakie znaczenie dla naszej codziennej pracy i życia ma - z pozoru nieobecna, bo niewidoczna - energia elektryczna. Jednak gdy tylko włączymy przełącznik prądu, okazuje się, że większość urządzeń, z jakich korzystamy w pracy i domu, bez energii staje się bezużyteczna. ENERGA przekazuje odbiorcom, że od wiarygodności i solidności dostawcy zależy gwarancja spokojnej i komfortowej pracy.
Twórcy kampanii reklamowej
Koncepcję reklamy przygotowała agencja reklamowa AdPistols, zaś sam spot wyprodukowało studio Banana Split. Muzykę skomponował Maciej Zieliński, którego utwory można usłyszeć w znanych polskich filmach i serialach (np. "Nigdy w życiu!", "Tylko mnie kochaj" czy "Kryminalni") oraz w reklamach, m. in. Ery GSM, czy wyróżnionych w konkursach kompozycjach do spotów kawy Jacobs, Coca-Coli i Procter&Gamble. Natomiast produkcję wyreżyserował Antek Nykowski ze Strikt Studio, mający na swoim koncie kilkadziesiąt znanych reklam m.in. takich marek, jak Algida, House, KIA czy Orange. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy PanMedia Western. Nad całością produkcji czuwał zespół Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA SA (Jarosław Kozłowski i Maciej Ruwiński z Działu Zarządzania Marką oraz Katarzyna Kowalska i Marta Dankowska z Działu Planowania i Budżetu Marketingowego).
ENERGA wspiera prosumentów
Grupa ENERGA jest liderem dostaw energii ze źródeł odnawialnych. Wprowadza innowacyjne usługi, umożliwiając konsumentom udział w procesie racjonalnego zarządzania i wytwarzania energii - a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, dostarczycielem energii oraz współtwórcą oferty. Najnowsza kampania reklamowa promuje takie wartości i cechy marki ENERGA, jak: ogólnopolskość, harmonia, bezpieczeństwo oraz nawiązuje do misji Grupy: zapewniamy komfort życia i pracy.
***
Grupa ENERGA dzięki 46 własnym elektrowniom wodnym i ponad 150 wiatrakom przyłączonym do jej sieci jest liderem dostaw energii ze źródeł odnawialnych (do sieci ENERGI przyłączone są odnawialne źródła o łącznej mocy 822 MW). Zielona energia to już blisko 15 proc. prądu dostarczanego klientom firmy. Natomiast udział energii z odnawialnych źródeł w produkcji własnej wynosi ponad 31 proc. Strategia rozwoju Grupy na lata 2009-2015 przewiduje intensywny rozwój innowacyjnej energetyki rozproszonej odnawialno-gazowej, czyli elektrowni biogazowych, elektrowni opalanych biomasą, farm wiatrowych, lokalnych elektrowni wodnych oraz niskoemisyjnych elektrowni gazowych
Innowacyjne i proekologiczne działania przynoszą Grupie ENERGA efekty w postaci wielu wyróżnień. Za działania w roku 2009 została nagrodzeni statuetką Perły Polskiego Biznesu, nagrodą Green Excellence za najwyższe standardy ekologiczności oraz przyznawaną przez BCC złotą statuetką Lidera Polskiego Biznesu. Marka ENERGA znajduje się także wśród European Trusted Brands 2010 jako jedna z najbardziej budzących zaufanie "eko-marek".
Grupa ENERGA (www.energa.pl) dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, co daje jej około 17-procentowy udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej. Grupa jest operatorem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej na obszarze 75 tys. km kw. i eksploatuje ponad 187 tys. km linii elektrycznych.