Alibaba Group inwestuje 200 mln dolarów w Snapchat
Chiński holding Alibaba Group, jedna z największych platform e-commerce na świecie, zamierza zainwestować kwotę 200 mln dol. w serwis społecznościowy Snapchat. Dzięki temu jego wycena może wzrosnąć do 15 mld dol.
Informację na temat inwestycji Alibaba Group podała agencja Reuters, opierając się na anonimowych źródłach zorientowanych w szczegółach tej operacji.
Według przewidywań serwisu Bloomberg wsparcie Snapchata przez Alibabę kwotą 200 mln dolarów może zwiększyć wycenę amerykańskiego serwisu społecznościowego do poziomu 15 mld dolarów.
Zdaniem analityków i obserwatorów rynku internetowego decyzja Alibaby na pierwszy rzut oka może wydawać się dziwna biorąc pod uwagę, że Snapchat jest obecnie zablokowany w Chinach, macierzystym kraju Alibaba Group. Jednak z drugiej strony eksperci podkreślają, że chodzi o rywalizację z innym chińskim gigantem - koncernem Tencent, który jest między innymi właścicielem WeChat, największego serwisu społecznościowego w chińskim internecie.
Tencent w 2013 r. także zainwestował w Snapchat, choć wysokość jego wkładu pozostaje tajemnicą. - Dzięki inwestycji Alibaby obie firmy mogą się szachować na gruncie Snapchata - podkreśla w komentarzu dla Reutersa Duncan Clark, dyrektor zarządzający w firmie konsultingowej BDA. - Żaden z tych graczy nie chce pozostać poza Snapchatem w momencie, gdy chiński regulator zmieni swoje dotychczasowe restrykcje i Snapchat dostanie zielone światło na tym ogromnym rynku - przewiduje Duncan.
W lutym br. Snapchat rozpoczął nową rundę finansowania, z której chce uzyskać 500 mln dolarów. Serwis zakłada, że dzięki temu uda mu się podwyższyć swoją wycenę do 19 mld dolarów.
Snapchat to funkcjonująca w internecie od 2011 r. aplikacja pozwalająca przesyłać teksty, zdjęcia i filmiki automatycznie kasowane po kilku sekundach. Snapchat nie podaje szczegółów dotyczących liczby swoich użytkowników. Według przecieków w październiku 2014 r. osiągnęła ona poziom 100 mln internautów. Oficjalnie wiadomo jedynie, że każdego dnia za pomocą Snapchata wysyłanych jest ok. 700 mln wiadomości, a połowa użytkowników aplikacji to osoby poniżej 25. roku życia.
Dołącz do dyskusji: Alibaba Group inwestuje 200 mln dolarów w Snapchat