Badanie Megapanel PBI/Gemius zostanie zmodyfikowane
W drugim kwartale br. rozpocznie się wprowadzanie zmian wmetodologii badania Megapanel PBI/Gemius. Modyfikacje pozwolą nadostosowanie formuły badania do potrzeb rynku.
W dniach od 27 lutego do 1 marca 2009 roku odbyło się spotkaniedotyczące metodologii, w którym na zaproszenie PBI i Gemiusa wzięłoudział ponad 20 specjalistów. W wyniku obrad zostały podjętekluczowe decyzje odnośnie przyszłości badania.
Modyfikacje będą wprowadzone dwutorowo. Pierwszy obszarzagadnień dotyczy zmian w prezentacji wyników badania, którepojawią się w drugim kwartale 2009. Chodzi tu o dostarczaniebezpośrednich danych emisyjnych na potrzeby planowania kampaniireklamowych.
Zmiany w tym zakresie obejmują: dodatkową publikację danychcookie dla poszczególnych witryn i serwisów internetowych (będzieona dotyczyć liczby plików cookie zarówno z Polski jak izagranicy), publikowanie wyników według dwóch porządków:właścicieli witryn i nazw domen oraz stworzenie prostych regułprzyporządkowania serwisów do kategorii tematycznych oraz zasadwyodrębniania nowych.
Drugi obszar, wymagający znacznych nakładów finansowych orazprzygotowania metodologicznego, obejmuje prace nad poprawąreprezentatywności panelu poprzez przeprowadzenie precyzyjnegobadania strukturalnego. Uzyskana w wyniku badania wiedza oużytkownikach internetu pozwoli na poprawienie jakości danych.Efektów prac nad wdrożeniem drugiego obszaru zmian należy oczekiwaćw drugiej połowie br.
Właściciele uzgodnili również plan wzbogacenia badania o nowenarzędzia i sposoby pomiaru, jak streaming czy mobile.
Badanie Megapanel PBI/Gemius powstało w 2005 roku i jest obecniestandardem pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Badanie Megapanel PBI/Gemius zostanie zmodyfikowane