Bank Pekao SA pokazuje już nowe logo: bez UniCredit, żubr biało-czerwony
W czwartek wieczorem zaprezentowano nową identyfikację wizualną Banku Pekao SA, której głównym elementem jest odświeżona wersja logo z żubrem. Cała oprawa tak jak w ostatnich latach jest oparta na kolorze czerwonym.
W środę sfinalizowano transakcję, w której Grupa PZU i Polski Fundusz Rozwoju za 10,6 mld zł kupili 32,8 proc. akcji Banku Pekao SA od włoskiej UniCredit Group. Tym samym bank po 18 latach znów jest kontrolowany przez polskie podmioty państwowe.
Na stronie internetowej Banku Pekao SA przy jego nazwie usunięto już dopisek „Member of UniCredit”. Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys w poniedziałek zapowiedział, że rebranding banku zacznie się zaraz po finalizacji jego przejęcia, ponieważ w ramach umowy bank straci za jakiś czas prawo do wykorzystywania elementów identyfikacji wizualnej UniCredit Group.
Przez ostatnie pięć lat Bank Pekao SA miał identyfikację spójną z oprawą UniCredit Group: opartą na biało-czerwonym motywie i nazwie zapisanej czarną czcionką. Taką szatę graficzną wprowadzono w drugiej połowie 2012 roku, rezygnując z wizerunku żubra obecnego wcześniej w logo banku przez 13 lat.
Od kilku miesięcy przedstawiciele PZU i PFR zapowiadali, że po finalizacji przejęcia Banku Pekao SA do jego logotypu wróci wizerunek żubra.
Paweł Borys dzisiaj rano w „Kwadransie politycznym” w TVP1 zapowiedział, że nowy logotyp banku zostanie przedstawiony już dziś wieczorem. - Widziałem już to logo. Jest to żubr w nowoczesnym, eleganckim wydaniu - opisał szef PFR. - Jestem przekonany, że tak jak klienci pozytywnie postrzegali to poprzednie logo, tak spodoba im się to nowe - podkreślił.
Borys zaznaczył, że bank nie wróci do niebieskiej kolorystyki, którą jego oprawa graficzna miała do 2012 roku. Zachowa kolorystykę z ostatnich lat opartą na czerwieni, sam żubr w logo też będzie miał akcenty czerwone.
Paweł #Borys mówi o nabyciu akcji #Pekao przez PZU i PFR - jednej z największych transakcji w sektorze bankowym w Europie w ostatnich latach pic.twitter.com/CkbfRvIwVK
— Grupa PFR (@Grupa_PFR) 8 czerwca 2017
Według ustaleń Eugeniusza Twaroga z „Pulsu Biznesu” nowe logo Banku Pekao SA ma układ podobny do znaku sprzeda 2012 roku: identyczny zarys sylwetki żubra i nazwa banku. Przy czym zamiast niebieskiego jest białe tło, a zarys żubra jest czerwony.
Tak wygląda logo zrepolonizowanego Pekao. Pojawi się na szyldzie w nocy. Szkoda że żubr nie jest biało-czerwony. Byłby bardziej polski pic.twitter.com/6ss8ElbwfX
— Eugeniusz Twaróg (@e_twarog) 8 czerwca 2017
Logo w takiej postaci zostało oficjalnie zaprezentowane w czwartek wieczorem, podczas uroczystości z udziałem premier Beaty Szydło i prezesa PZU Pawła Surówki.
Żubr wraca do Polski. #Pekao w Grupie #PZU. pic.twitter.com/1UUYZHVDQR
— PZU Group (@PZUGroup) 8 czerwca 2017
Dołącz do dyskusji: Bank Pekao SA pokazuje już nowe logo: bez UniCredit, żubr biało-czerwony
Skusić może mnie procent - stosownie wyższy niż w każdym innym banku (kompensujący podwyższone ryzyko związane z ewentualnym upolitycznieniem).