SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bayer konsoliduje globalny budżet mediowy w MediaCom

Firma farmaceutyczna Bayer zakończyła wielomiesięczny przetarg na globalną obsługę mediową. Zdecydowała się skonsolidować ją w jednej agencji - MediaCom (GroupM/WPP). Oznacza to koniec współpracy z PHD i Dentsu.

Po formalnym przetargu, trwającym od czerwca br. firma farmaceutyczna Bayer skonsolidowała swój globalny budżet mediowy w MediaCom (GroupM). Budżet ten szacowany jest na ok. 800 mln dolarów rocznie.

MediaCom wcześniej współpracował z Bayerem na 65 rynkach. W Niemczech i Rosji firma mediowo obsługiwana była przez PHD (Omnicom), a w Chinach - przez Dentsu.

Teraz MediaCom zajmie się obsługą marketera także na tych trzech rynkach.

Oprócz planowania i zakupu mediów tradycyjnych i cyfrowych, agencja zajmie się też szerszą strategią marketingową firmy Bayer, wykorzystując firmę konsultingową w zakresie analityki danych Choreograph, jednostkę WPP utworzoną na początku tego roku poprzez połączenie specjalistycznych jednostek danych w GroupM i Wunderman.

Agencja będzie również wspierać bieżące zaangażowanie firmy Bayer w projekt „Media dla dobra”, które rozwija inicjatywy i przywództwo w przestrzeniach DE&I, zrównoważonego rozwoju i komunikacji marki.

Firma stwierdziła, że konsolidacja globalnego biznesu zapewni „ulepszone udostępnianie najlepszych praktyk, prostsze sposoby pracy, a także spójność podejścia, lepsze dane i raportowanie”.

Obsługę firmy Bayer w MediaCom nadzorować będzie Costin Mihaila, global client president w MediaCom i szef teamu bayer w WPP.

Współpraca obu firm na nowych warunkach rozpocznie się od stycznia 2022 roku.

Dołącz do dyskusji: Bayer konsoliduje globalny budżet mediowy w MediaCom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl