„Blondynka 4” zyskała 140 tys. widzów. TVP1 liderem rynku
Czwartą serię „Blondynki” oglądało średnio 3,29 mln osób. W porównaniu do poprzedniej edycji, emitowanej jesienią 2014 roku, produkcja zyskała 140 tys. widzów. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego.
Średnia oglądalność wszystkich premierowych odcinków czwartej serii „Blondynki” wyniosła 3,29 mln widzów. Przełożyło się to na 18,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcja nadawana była w okresie od 6 grudnia 2015 roku do 28 lutego 2016 roku w niedziele o godz. 20.25.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się odcinek serialu z 14 lutego br. Przyciągnął on uwagę 3,54 mln osób.
Trzy topowe odcinki „Blondynki”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
14-02-2016 | 3 540 825 | 20,65% |
03-01-2016 | 3 512 829 | 19,50% |
28-02-2016 | 3 498 850 | 20,74% |
Dla porównania, całą trzecią edycję produkcji, emitowaną jesienią 2014 roku, oglądało średnio 3,15 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 18,33 proc. oraz 10,21 proc. udziału (więcej na ten temat).
Z kolei pokazywaną w tym samym paśmie w analogicznym okresie rok wcześniej „Ciszę nad rozlewiskiem” śledziło 3,79 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,56 proc. i 13,76 proc. (zobacz te dane).
TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, który w tym czasie pokazywał programy „MasterChef”, „MasterChef Junior” i filmy fabularne, a jego udział ukształtował się na poziomie 12,36 proc. Dalej uplasowały się takie stacje, jak: Polsat (gł. pasmo filmowe; 10,96 proc.) i TVP2 (też gł. filmy; 6,63 proc).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był TVN, a dalej znalazły się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Blondynka 4 | 3 286 301 | 18,97% | 10,00% |
TVN | 2 140 851 | 12,36% | 17,28% |
Polsat | 1 899 350 | 10,96% | 13,84% |
TVP2 | 1 147 859 | 6,63% | 7,14% |
Wpływy reklamowe z czwartej edycji serialu wyniosły 6,42 mln zł, podczas gdy trzecia przyniosła z reklam 11,42 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Dodajmy, że w styczniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,89 proc.
Od przyszłego tygodnia Jedynka w dotychczasowym paśmie „Blondynki” emitować będzie nowy serial „Bodo”.
Dołącz do dyskusji: „Blondynka 4” zyskała 140 tys. widzów. TVP1 liderem rynku