BMW Group prowadzi przetarg na obsługę mediową w Europie
Koncern motoryzacyjny BMW Group rozpoczął ogólnoeuropejski przetarg mediowy. Dotyczy on planowania i zakupu mediów offline. Firma chce prawdopodobnie skonsolidować obsługę mediową w jednej agencji.
Firma BMW Group uruchomiła ogólnoeuropejski przegląd budżetu mediowego offline. Obecnie koncern pracuje w tym w zakresie z różnymi agencjach na rynkach europejskich. W Wielkiej Brytanii za planowanie i zakup mediów odpowiada od 2016 roku Wavemaker (GroupM/WPP). Odpowiada za obsługę mediową wszystkich marek grupy, czyli BMW, Mini, Rols-Royce.
W Polsce wśród agencji pracujących dla BMW Group są m.in. Initiative (Mediabrands) i Mediaplus (Group One).
Przetarg obejmuje na pewno obsługę mediową marek BMW i Mini. Nie podano, czy dotyczy też Rolls-Royce.
Niewykluczone, że celem obecnie rozpoczętego przetargu jest skonsolidowanie obsługi mediowej BMW Group w jednej agencji na wszystkich europejskich rynkach. BMW jednak nie komentuje tych informacji.
Przegląd obejmuje jedynie media offline, bowiem obsługą mediową online na poziomie ogólnoeuropejskim zajmuje się od 2020 roku należąca do S4 Capital agencja MediaMonks. Powierzono jej wówczas obsługę w zakresie kreacji, mediów, danych i doradztwa.
Dołącz do dyskusji: BMW Group prowadzi przetarg na obsługę mediową w Europie