Szefowa reklamy Facebooka odchodzi z firmy
Carolyn Everson, globalna szefowa reklamy Facebooka, rozstaje się z firmą po ponad 10 latach współpracy. Everson pełniła też funkcję wiceprezes Facebook Global Business Group.
"Po 10 i pół roku odchodzę z Facebooka. Jestem niezwykle dumna z tego, co udało nam się osiągnąć, ale jeszcze bardziej jestem dumna z mojego zespołu i wsparcia, jakie okazywaliśmy sobie nawzajem, szczególnie w trudnych chwilach" - napisała na swoim profilu na Facebooku Carolyn Everson.
Facebook bez szefowej reklamy
Obowiązki Everson tymczasowo przejmie Nicola Mendelsohn, szef owa regionu EMEA Facebook Global Business Group.
Everson była kluczową w Facebooku osobą, prowadzącą rozmowy z reklamodawcami podczas ubiegłorocznego bojkotu #StopHateforProfit. Kilkaset firm stwierdziło, że Facebook nie robi wystarczająco dużo, aby powstrzymać mowę nienawiści na swoich platformach, dlatego na miesiąc wstrzymali swoje kampanie w serwisie.
Carolyn Everson przed dołączeniem do Facebooka w 2011 roku pracowała w Microsofie, Viacomie, Walt Disney i firmie analitycznej Accenture.
W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.
Rok do roku kwartalne przychody Facebooka zwiększyły się o 33 proc. do 28,07 mld dolarów. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy reklamowe poszły w górę o 31 proc. do 27,19 mld dolarów, a przychody z innych źródeł (m.in. płatności od użytkowników) - o 156 proc. do 885 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: Szefowa reklamy Facebooka odchodzi z firmy