SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CD Projekt nadal zarabia na „Wiedźminie”, po przedpremierze „Cyberpunk 2077” już 136 mln zł z przyszłej sprzedaży

W minionym kwartale CD Projekt zanotował wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 38,3 proc. do 92,87 mln zł i 14,89 mln zł zysku netto. Po starcie przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077” przychody firmy z przyszłych okresów w ciągu kwartału wzrosły z 74,03 do 136,01 mln zł.

Wpływy sprzedażowe odpowiadającego za produkcję gier segmentu CD Projekt Red poszły w górę z 40,91 mln zł w trzecim kwartale ub.r. do 62,24 mln zł rok później, natomiast przychody platformy GOG.com - z 28,11 do 31,54 mln zł.

- Przychody osiągnięte w trzecim kwartale były o ponad 38 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To efekt m.in. wzrostu sprzedaży „Wiedźmina 3”, pierwszych wysyłek wersji na konsolę Nintendo Switch oraz zwiększenia obrotów GOG.com - wylicza Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt ds. finansowych.

W trzech kwartałach br. CD Projekt Red zwiększyły się rok do roku ze 149,42 do 202,64 mln zł, a GOG.com - z 92,68 do 112,65 mln zł.

96 proc. sprzedaży za granicę

CD Projekt większość przychodów osiąga z własnych gier. W ujęciu trzech kwartałów takie wpływy wzrosły rok do roku ze 149,48 do 156,92 mln zł, natomiast te z zewnętrznych produkcji poszły w górę z 86,09 do 116,8 mln zł.

Wprowadzenie do sprzedaży kolekcjonerskich wydań niektórych gier i uruchomienie w maju br. sklepu internetowego z gadżetami z nich sprawiło, że w zeszłym kwartale przychody CD Projekt z dystrybucji pudełkowej wyniosły 17,64 mln zł i były wyższe niż w pierwszych trzech kwartałach ub.r. (16,61 mln zł).

Natomiast wpływy ze sprzedaży cyfrowej wzrosły z 216,12 mln zł od stycznia do września ub.r. do 242,66 mln zł rok później.

Niezmiennie ponad 96 proc. wpływów CD Projekt pochodzi z zagranicy, a prawie 60 proc. z Ameryki Północnej.

W ujęciu trzech kwartałów wartość eksportu firmy poszła w górę z 225,56 do 297,24 mln zł.

Trwają testy „Cyberpunk 2077”

W połowie czerwca br. CD Projekt ogłosił, że jego kolejna duża gra „Cyberpunk 2077” trafi na rynek 16 kwietnia 2020 roku, a jego ambasadorem marketingowym będzie aktor Keanu Reeves. Jednocześnie ruszyła przedsprzedaż tego tytułu.

Efekt? Wartość sprzedaży firmy z przyszłych okresów z 22,61 mln zł na koniec ub.r. wzrosła do 74,03 mln zł na koniec czerwca i 136,01 mln zł na koniec września.

- Ostatnie miesiące minęły nam pod znakiem intensywnej pracy nad dalszą produkcją Cyberpunka. Trwają wewnętrzne i zewnętrzne testy gry, rozpoczęliśmy również lokalizacje na poszczególne wersje językowe - opisuje Adam Kiciński, prezes CD Projekt. - Jednocześnie kontynuujemy naszą globalną kampanię promocyjną. Poza największym europejskim wydarzeniem branży gamingowej, którym są targi gamescom w Kolonii, z fanami gier spotkaliśmy się m.in. w Tokio, Mediolanie, Moskwie, Melbourne, Paryżu, Londynie, Zurychu i Berlinie. Prezentacje pokazowe obejrzało łącznie ponad 60 tysięcy osób - wylicza.

Premiery w mobile’u, 333 mln zł na prace rozwojowe

W zeszłym miesiącu dwa tytuły CD Projekt zadebiutowały na platformach mobilnych: 15 października na konsolę Nintendo Switch trafił „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, a 29 października „Gwint” pojawił się jako aplikacja na iOS.

- Bardzo cieszy nas pozytywne przyjęcie obu premier przez graczy, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż to nasze pierwsze produkcje na te platformy. Warto przy tej okazji wspomnieć, że po pierwszych trzech tygodniach od premiery Gwinta na iOS - 68 proc. naszych przychodów z gry pochodziło właśnie z tej platformy - komentuje Piotr Nielubowicz.

W trzech kwartałach br. skonsolidowane wpływy CD Projekt wyniosły 307,96 mln zł, o 30,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto zmalał w skali roku z 67,92 do 66,43 mln zł.

W minionym kwartale firma na prace rozwojowe wydała 43 mln zł (podkreśla, że to rekordowa wartość), natomiast skumulowane saldo nakładów na koniec września br. wynosiło 333 mln zł.

CD Projekt jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji kurs spółki wynosił 263,40 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 25,32 mld zł.

Największymi akcjonariuszami firmy są jej wiceprezes Marcin Iwiński (ma 12,64 proc. kapitału), jej były menedżer Michał Kiciński (10,91 proc.) i Piotr Nielubowicz (6,38 proc.).

Dołącz do dyskusji: CD Projekt nadal zarabia na „Wiedźminie”, po przedpremierze „Cyberpunk 2077” już 136 mln zł z przyszłej sprzedaży

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Brawo! fajna okładka cyberpunk
0 0
odpowiedź