CNN planuje paywall w wybranych serwisach internetowych
Według zapowiedzi stacji CNN na 2018 rok planuje ona wprowadzenie płatnych subskrypcji w niektórych prowadzonych przez siebie serwisach tematycznych, między innymi w CNN Money i CNN Politics. Od 2022 roku nadawca chce uzyskiwać z segmentu cyfrowego miliard dolarów rocznie.
O planach CNN dotyczących monetyzacji treści publikowanych w internecie poinformował dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na rozmowy z przedstawicielami kierownictwa stacji.
Według zapowiedzi w 2018 roku CNN zamierza wprowadzić opłaty za dostęp do niektórych materiałów, szczególnie tych o charakterze specjalistycznym pojawiających się w prowadzonych przez nadawcę wertykalnych serwisach, m.in. CNN Money i CNN Politics.
Na razie nie wiadomo ile mają kosztować subskrypcje ani jaki dokładnie model zastosuje CNN, jednak zgodnie z zapowiedzią paywallem zostaną objęte także niektóre treści zamieszczane w głównym serwisie internetowym stacji.
Według informacji uzyskanych przez „WSJ” obecnie CNN z segmentu cyfrowego uzyska w br. ok. 370 mln dol. przychodów, których źródłem są głównie reklamy nadawane przed zamieszczanymi w internecie materiałami wideo. W rozmowie z „WSJ” Jeff Zucker, szef CNN zdradza, że dzięki planowanym subskrypcjom i innymi metodom monetyzacji treści nadawca od 2022 r. chce pozyskiwać z segmentu cyfrowego ok. miliarda dolarów rocznie.
Obecnie według danych ComScore CNN jest najpopularniejszym serwisem newsowym w USA, we wrześniu br. odwiedziło go 138,8 mln użytkowników. Liderem w swojej kategorii jest też platforma CNN Politics, a CNN plasuje się w środku stawki serwisów o tematyce finansowej.
Dołącz do dyskusji: CNN planuje paywall w wybranych serwisach internetowych