SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK każe Compensie zwrócić klientom składki podwyższone bez ich zgody

Firma ubezpieczeniowa Compensa aktywowała dodatkowo płatne usługi klientom, którzy nie przekazali, że nie chcą z nich korzystać. Na mocy decyzji prezesa UOKiK ma zwrócić konsumentom podwyższone opłaty.

Tomasz Chróstny, prezes UOKiKTomasz Chróstny, prezes UOKiK

W komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opisano, że w rocznicę wykupienia ubezpieczenia Compensa TUnŻ wysyłała klientom ofertę rozszerzenie zakresu ochrony (np. o pobyt w szpitalu w następstwie nieszczęśliwego wypadku) w zamian za wyższą składkę.

Spółka wymagała, aby osoby niezainteresowane dodatkową polisą zawiadomiły ją o tym. Konsumenci, którzy tego nie zrobili, a opłacali później składkę w dotychczasowej wysokości, dostawali od firmy informacje o niedopłacie i wezwania do uiszczenia brakującej kwoty.

Zwrot podwyższonej składki dla klientów Compensy

- Tak ważne zmiany w umowie ubezpieczeniowej, jak rozszerzenie jej zakresu i podniesienie wysokości składki, wymagają wyraźnej zgody konsumenta. W żadnym wypadku nie można za nią uznać braku reakcji na pismo. Przedsiębiorca nie może obarczać konsumenta koniecznością podejmowania działań w sprawie oferty, którą ten nie jest zainteresowany - podkreślił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Urząd nakazał Compensie zaniechać zakwestionowanych działań i usunąć ich skutki, czyli zwrócić klientom dodatkowe koszty poszerzonej polisy. Każdy klient, którego umowę zmieniono bez jego wyraźnej zgody i musiał płacić więcej, może złożyć wniosek o anulowanie zmian. Spółka zwróci mu równowartość pobranych składek za dodatkową ochronę albo zaliczy je na poczet kolejnych płatności.

Wnioskować o zwrot mogą zarówno obecni, jak i byli klienci Compensy. Na firmę UOKiK nie nałożył natomiast kary finansowej.

Dołącz do dyskusji: UOKiK każe Compensie zwrócić klientom składki podwyższone bez ich zgody

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl