„Dotacje na kreacje” w promocji piwa Desperados z wykorzystaniem Messenger Bota
Pod hasłem „Dotacje na kreacje” Grupa Żywiec rozpoczęła promocję konsumencką piwa Desperados. Wykorzystuje w niej Messenger Bota. Akcję wspiera kampania przygotowana we współpracy z agencjami K2, Roots PR, Brave i MediaVest.
Aktywacja „Dotacje na kreacje” oparta jest na mechanizmie loteryjnym. Aby wziąć udział w loterii, należy w czasie jej trwania, tj. od 3 kwietnia do 2 lipca br., kupić butelkę lub puszkę Desperadosa w opakowaniu promocyjnym i zarejestrować kod loteryjny spod kapsla lub zawleczki. Można to zrobić za pośrednictwem formularza konkursowego na stronie desperados.com lub w wiadomości prywatnej wysłanej na Messengerze (komunikatorze Facebooka) do marki. Zarejestrowani uczestnicy codziennie biorą udział w losowaniu nagród: dwóch po 1000 zł oraz 15 po 200 zł każda. Co dwa tygodnie można wygrać udział w organizowanych po raz pierwszy w historii kreatywnych warsztatach muzycznych.
Grupa Żywiec prowadzi loterię „Dotacje na kreacje” wykorzystując Messenger Bota, jako narzędzie do zgłaszania kodów promocyjnych. Osoby mające konto na Facebooku nie muszą wchodzić na stronę loterii, by tam się zarejestrować, lecz wystarczy, że otworzą okno Messengera i rozpoczną konwersację z Desperadosem. Po zaakceptowaniu regulaminu, bez dodatkowej rejestracji, uczestnik może wprowadzić swoje kody. Bot ma te same funkcjonalności, co strona www dedykowana akcji i w pełni obsługuje cały proces udziału w loterii. Odpowiada też na podstawowe pytania związane z marką i loterią.
- Wśród młodych ludzi w wieku 18-24 lata zdecydowana większość aktywnie korzysta z Messengera, dlatego wierzymy, że to rozwiązanie będzie dla nich jeszcze prostsze i bardziej wygodne. Desperados jest pierwszą marką w branży, która wprowadziła to innowacyjne rozwiązanie w promocji konsumenckiej - tłumaczy Anna Wood, senior group brand manager international brands w Grupie Żywiec.
Akcję „Dotacje na kreacje” wspiera szeroka kampania w internecie i w bankomatach oraz działania na Facebooku i Instagramie, a także materiały promocyjne w punktach sprzedaży. Komunikacja akcji prowadzona jest również w mediach oraz w kanałach społecznościowych twórców.
Kreację kampanii „Dotacje na kreacje” przygotowała agencja K2, która odpowiada też za komunikację digitalową i w social mediach marki Desperados. Komunikację PR prowadzi agencja Roots PR, a organizacją warsztatów zajmuje się agencja BRAVE. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MediaVest.
Piwo Desperados poprzednią szeroko zasięgową kampanię miało w sierpniu ub.r. - jej głównym elementem był spot pod hasłem „Wynalazcy”.
Dołącz do dyskusji: „Dotacje na kreacje” w promocji piwa Desperados z wykorzystaniem Messenger Bota