Duży spadek sprzedaży tygodnika „Auto Świat”. „Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych
W październiku 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 1,82 proc. i wyniosła 101 925 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,21 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 73 716 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 39 782 egz., po wzroście o 0,89 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 825 egz., po spadku o 10,50 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w październiku 2013 roku był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 16,85 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 35 701 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 19,87 proc. do 7 822 egz. - odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista). W zestawieniu uplasował się on na miejscu szóstym.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 195 129 | 101 925 | 101 925 | 188 657 | 103 819 | 103 819 |
Auto Świat | 135 210 | 75 806 | 73 716 | 133 715 | 85 441 | 80 308 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 39 782 | 39 782 | 84 990 | 39 431 | 39 431 |
Auto Świat Poradnik | 64 996 | 37 825 | 37 825 | 72 941 | 42 262 | 42 262 |
Top Gear | 69 010 | 35 813 | 35 701 | 78 991 | 44 704 | 42 935 |
Auto Motor i Sport | 52 320 | 26 572 | 26 572 | 55 520 | 29 128 | 29 128 |
Świat Motocykli | 32 000 | 18 685 | 18 685 | 33 500 | 21 460 | 21 460 |
Automobilista | 20 100 | 7 822 | 7 822 | 19 800 | 9 762 | 9 762 |
Classic Auto | 14 980 | 6 290 | 6 290 | 14 600 | 7 016 | 6 836 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,09 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,13 proc.
Natomiast wśród miesięczników jedynym wzrostem (o 6,52 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej straciło tutaj „Auto-Moto” - było to 16,53 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | październik | wrzesień | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 195 129 | 101 925 | 101 925 | 194 934 | 102 019 | 102 019 |
Auto Świat | 135 210 | 75 806 | 73 716 | 141 452 | 76 873 | 73 811 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 39 782 | 39 782 | 86 000 | 47 663 | 47 663 |
Auto Świat Poradnik | 64 996 | 37 825 | 37 825 | 62 971 | 35 510 | 35 510 |
Top Gear | 69 010 | 35 813 | 35 701 | 68 989 | 39 052 | 38 946 |
Auto Motor i Sport | 52 320 | 26 572 | 26 572 | 53 000 | 28 412 | 28 412 |
Świat Motocykli | 32 000 | 18 685 | 18 685 | 41 000 | 20 874 | 20 874 |
Automobilista | 20 100 | 7 822 | 7 822 | 20 900 | 8 301 | 8 211 |
Classic Auto | 14 980 | 6 290 | 6 290 | 14 960 | 6 652 | 6 652 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży tygodnika „Auto Świat”. „Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych
Angielskich, amerykańskich, włoskich czy francuskich testów jakości nie wygrywają niemieckie auta. W erze Internetu nie da się już mamić czytelników.