Dwie trzecie polskich internautów stosuje suplementy diety
Ponad dwie trzecie polskich internautów stosuje suplementy diety, z czego 85 proc. pragnie polepszyć w ten sposób swoje zdrowie lub urodę - wynika z raportu IRCenter.
Po suplementy diety częściej sięgają kobiety: 77 proc. z nich deklaruje korzystanie z tego typu środków. Wśród mężczyzn odsetek ten również jest wysoki i wynosi 60 proc.
Suplementy cieszą się największą popularnością w najmłodszej grupie (88 proc. osób poniżej 24. roku życia deklaruje ich stosowanie) oraz wśród najstarszych respondentów (84 proc. osób w wieku powyżej 65 lat).
Do najczęściej wybieranych suplementów należą te, które przyczyniają się do ogólnego wzmacniania organizmu (50 proc.). Użytkownicy wymieniają tu przede wszystkim witaminy, tran, magnez i potas.
Co czwarty internauta za pomocą suplementów stara się wyleczyć z konkretnych dolegliwości (np. nadwaga, stres). Do popularnych należą preparaty wzmacniające włosy i paznokcie (22 proc.) oraz wspomagające odchudzanie (20 proc.). Jest też grupa osób (4 proc.), która stosuje suplementy, chociaż nie potrafi podać przyczyny, dla której to robi.
Wśród najpopularniejszych środków wzmacniających odporność respondenci wymieniali preparaty Centrum, Rutinoscorbin, Plusz, Rutinacea oraz Bodymax. W pierwszej dziesiątce najczęstszych odpowiedzi pojawiły się również tran, magnez oraz potas, jednak bez wskazywania konkretnych marek, wyłącznie jako kategorie. W takich przypadkach dodatkowych informacji dostarczyła analiza marketingowa oparta na wyszukiwaniach hasła w Google oraz pasywnym pomiarze zachowań użytkowników w mediach społecznościowych. O ile w badaniu panelowym internauci częściej od podawania marki podawali ogólną kategorię produktu, w wynikach wyszukiwania okazało się, że np. kategoria tranu ma wyraźnego lidera. Jest nią marka Mollers, która zdecydowanie dominowała w zapytaniach Google w ciągu ostatniego roku. Popularne było także poszukiwanie tranu "dla dzieci", "w kapsułkach" oraz "z rekina".
Raport IRCenter "Suplementy diety” opiera się na wynikach badania panelowego (kwiecień 2015 r., CAWI, reprezentatywna próba polskich internautów n=474), Google Search (kwiecień 2014 – marzec 2015) oraz monitoringu internetu (kwiecień 2014 – marzec 2015).
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie polskich internautów stosuje suplementy diety