E-tygodniki opinii: „Wprost” i „TP” w dół, „Gazeta Polska” i „Gość” mocno w górę
Wśród serwisów tygodników opinii zdecydowanie najpopularniejszy jest Newsweek.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały strony „Wprost” i „Tygodnik Powszechny”, za to bardzo duże wzrosty - witryny „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”.
Z danych z Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że serwis „Newsweeka Polska” ma zarówno najwięcej użytkowników, jak i odsłon. Przy czym pod tym drugim względem niewiele gorsza jest witryna „Polityki”, której użytkownicy wykonują średnio najwięcej odsłon. Na obu tych stronach, podobnie jak na Wprost.pl, zamieszczane są nie tylko teksty z papierowych wydań tygodników, lecz również inne artykuły, newsy i blogi dziennikarzy. Na Newsweek.pl teksty „z papieru” trafiają na bieżąco, na Polityka.pl - z pewnym opóźnieniem, natomiast na Wprost.pl zamieszczane są tylko „zajawki” artykułów, a za całe trzeba płacić.
>>> Tygodniki opinii: „Polityka” z najlepszym serwisem
Serwisy tygodników opinii w październiku 2011 (Megapanel PBI/Gemius) | |||
serwis | real users | odsłony | zasięg |
newsweek.pl | 637 184 | 4 929 573 | 3,36% |
wprost.pl | 458 916 | 2 311 233 | 2,42% |
polityka.pl | 447 890 | 4 026 350 | 2,36% |
tygodnik.onet.pl | 191 376 | 1 353 349 | 1,01% |
gazetapolska.pl | 170 361 | - | 0,90% |
uwazamrze.pl | 87 435 | - | 0,46% |
gosc.pl | 85 194 | 680 321 | 0,45% |
W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły strony „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”. Przy czym o ile papierowe wydania tych tytułów są w czołówce sprzedaży tygodników opinii, o tyle ich serwisy internetowe znajdują się na końcu zestawienia. Również stosunkowo niewielu użytkowników ma witryna „Uważam Rze”, przy czym na niej znajdują się tylko początkowe części artykułów z tego tygodnika, które w całości są dostępne za opłatą.
>>> Sprzedaż tygodników opinii” „Gość Niedzielny” liderem, „Przekrój” poniżej 30 tys. egz.
Z kolei największe spadki odwiedzalności rok po roku zanotowały działająca w ramach portalu Onet.pl strona „Tygodnika Powszechnego”, która straciła ok. 95 tys. użytkowników i ponad 300 tys. odsłon, oraz serwis „Wprost” - 70 tys. użytkowników i 125 tys. odsłon.
W zestawieniu nie znalazły się witryny „Przekroju” i „Przeglądu”. Przekroj.pl od prawie roku jest w całości odpłatny, a w październiku zanotował 106 tys. odsłon. Natomiast Przeglad-tygodnik.pl miał tak niską odwiedzalność, że nie została ona uwzględniona w Megapanelu.
Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
serwis | październik 2011 | październik 2010 | ||
real users | odsłony | real users | odsłony | |
newsweek.pl | 637 184 | 4 929 573 | 659 002 | 3 265 717 |
wprost.pl | 458 916 | 2 311 233 | 530 203 | 2 436 580 |
polityka.pl | 447 890 | 4 026 350 | 436 600 | 3 572 981 |
tygodnik.onet.pl | 191 376 | 1 353 349 | 285 407 | 1 668 407 |
gazetapolska.pl | 170 361 | - | 51 752 | - |
uwazamrze.pl | 87 435 | - | - | - |
gosc.pl | 85 194 | 680 321 | - | 21 703 |
Dołącz do dyskusji: E-tygodniki opinii: „Wprost” i „TP” w dół, „Gazeta Polska” i „Gość” mocno w górę