Foursquare ma w Polsce 20 tys. użytkowników
Na świecie liczba użytkowników serwisu geolokalizacyjnego Foursquare sięga blisko 20 milionów. Liczba polskich "Foursquare-owców" szacowana jest na 20 tys. - wynika z raportu MSLGroup Social Hive Poland i Interactive Research Center.
Foursquare (w skrócie 4sq) to serwis geolokalizacyjny dostępny w wersji internetowej oraz w postaci darmowej aplikacji na smartfony. Korzystanie z niego polega na zaznaczaniu swojej obecności w jak największej ilości miejsc (tzw. "check-in"), zbieraniu punktów oraz dzieleniu się ze znajomymi wskazówkami i rekomendacjami na temat ciekawych lokalizacji (np. lokalu, sklepu, parku, atrakcji turystycznej) w danym mieście.
W polskich miastach największą liczbą miejsc na 4sq może pochwalić się Warszawa - 48 proc. wszystkich polskich lokalizacji znajduję się w stolicy. Na drugim miejscu uplasował się Kraków (14 proc.), a trzecie miejsce zajęły ex aequo Poznań i Wrocław (8 proc.). W dalszej kolejności znalazły się Gdańsk (7 proc.), Łódź (6 proc.), Gdynia (3 proc.) oraz Katowice i Szczecin (2 proc.).
W zestawieniu pięciu lokalizacji, w których polscy użytkownicy Foursquare dokonują najwięcej meldunków, znalazły się Lotnisko Chopina w Warszawie, Rynek Główny w Krakowie, sklepy IKEA w Gdańsku i Katowicach, kawiarnie sieci Starbucks Coffe w Warszawie i Wrocławiu oraz sklep Lidl w Sopocie.
Lokalizacjami, w których polscy użytkownicy 4sq najczęściej zaznaczają swoją obecność, są sklepy, galerie handlowe, restauracje, urzędy oraz stacje benzynowe.
W rankingu najchętniej odwiedzanych restauracji, barów i fast-foodów znalazły się kawiarnie sieci Starbucks (16 tys. meldunków), sieć restauracji McDonald's (blisko 11 tys.) i kawiarnie Coffe Heaven (ponad 7 tys.).
W przypadku urzędów, najbardziej popularne są placówki Poczty Polskiej – w lokalnych urzędach pocztowych odnotowano 3 tys. "check-in’ów". Na drugim miejscu plasują się urzędy miejskie z dorobkiem ponad 1 tys. meldunków. Urzędy skarbowe to trzecie pod kątem popularności placówki państwowe, odwiedzane przez polskich "Foursquare’owców" – mogą się pochwalić ponad pół tys. meldunków.
Wśród najchętniej odwiedzanych stacji benzynowych na czele jest BP (2,3 tys. "check-in’ów"), a najpopularniejsze firmy to Agora (5,7 tys.), Onet.pl (1,7 tys.) oraz Microsoft (1,6 tys.).
Statystyczny polski użytkownik 4sq posiada w swoim gronie znajomych średnio 47 użytkowników, ma 11 odznak, 308 meldunków oraz jest majorem w 8 miejscach.
Chodząc po mieście oraz wybierając się w podróże użytkownicy aplikacji "meldują się" w danym miejscu, w zamian otrzymując tzw. badge, czyli odznaki. Najbardziej popularne w Polsce odznaki to przyznawana nowym użytkownikom "Newbie" (83 proc.), przyznawana za meldunek w 10 miejscach "Adventurer" (66 proc.), wręczana za "check-in" w tym samym miejscu trzy razy w ciągu tygodnia "Local" (57 proc.) oraz wymagająca zdobycia meldunku w 25 różnych lokalizacjach "Explorer" (55 proc.).
Raport "Geolokalizacja w Polsce 2012" został opracowany przez MSLGroup Social Hive Poland i Interactive Research Center na podstawie badania przeprowadzonego w sierpniu 2012 r., które objęło 3226 użytkowników serwisu Foursquare.
Dołącz do dyskusji: Foursquare ma w Polsce 20 tys. użytkowników