SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja Freundschaft z większym zyskiem, wypłaci 2,2 mln zł dywidendy

W ub.r. agencja reklamowa Freundschaft (należy do holdingu Mediacap) zanotowała spadek przychodów o 2,9 proc. do 23,24 mln zł. Przy zmiejszeniu kosztów operacyjnych o 5,8 proc. jej zysk netto wzrósł z 1,17 do 1,58 mln zł.

Przychody krajowe agencji Freundschaft (do wiosny ub.r. działającej pod nazwą Scholz & Friends Warszawa) zmalały z 23,54 do 21,26 mln zł, a te zagraniczne wzrosły z 391,8 tys. zł do 1,98 mln zł.

Agencja od kilku lat zajmuje się kreacją reklam marek należących do grupy Cyfrowy Polsat: Plusa, Plusha, Polsat Box i przejętej w 2018 roku Netii. W ub.r. przygotowała m.in. kampanię wspierającą rebranding najważniejszych marek holdingu, równocześnie w kampaniach Plusa Szymona Majewskiego zastąpił Wojciech Mecwaldowski. Natomiast bohaterem reklam Plusa na Kartę od ponad roku jest Tomasz Karolak, w spotach odgrywa wiele ról.

Ponadto Freundschaft od ub.r. pracuje m.in. dla platformy Viaplay (od jej startu na polskim rynku), platformy Erli.pl (w jej reklamach występuje Maciej Stuhr), oraz brokera finansowego XTB.

Natomiast od pięciu lat odpowiada za obsługę sieci sklepów Aldi (na początku br. umowę przedłużono o rok).

Pozostałe wpływy operacyjne agencji wzrosły ze 174,1 tys. zł do 331,7 tys. zł, m.in. w związku z uzyskaniem w ub.r. 132,5 tys. zł z rozwiązania odpisów.

33 pracowników we Freundschaft

Wydatki operacyjne agencji Freundschaft zmalały o 5,8 proc. do 21,27 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych zmniejszyły się z 18,87 do 17,61 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia spadły z 2,91 do 2,71 mln zł, przy wzroście kosztów ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych z 415,9 do 460,5 tys. zł. Agencja w ub.r. zatrudniała średnio 33 pracowników etatowych, o dwóch więcej niż w 2020 roku. Wiosną ub.r. jej prezesem została Anna Arkuszewska, zastępując Marcina Jeziorskiego.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Pozostałe koszty operacyjne firmy poszły w górę z 24,8 do 242,3 tys. zł.

2,2 mln zł na dywidendę

Agencja osiągnęła wzrosty wszystkich wskaźników rentowności: zysku sprzedażowego z 1,34 do 1,97 mln zł, zysku operacyjnego z 1,49 do 2,06 mln zł i zysku netto z 1,17 do 1,58 mln zł.

Bezpośrednio 100 proc. jej udziałów należy do spółki Grupa Freundschaft. W br. agencja wypłaci jej 2,2 mln zł dywidendy: zysk netto z ub.r. oraz 614,2 tys. zł z kapitału rezerwowego.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Grupa Freundschaft, obejmująca też agencje The Digitals, Emlab i Booost, wchodzi w skład holdingu Mediacap obejmującego też m.in. firmę influencer marketingu LTTM i firmę badawczą IQS. Mediacap przemianował agencję Scholz & Friends Warszawa na Freundschaft, po tym jak kupiła jej pozostałe 25 proc. udziałów, stając się jedynym właścicielem.

W marcu br. Mediacap został wycofany z warszawskiej giełdy i przestał raportować co kwartał swoje wyniki finansowe. Jego główni akcjonariusze w ramach wezwania skupili 20 proc. walorów, płacąc 21,2 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Agencja Freundschaft z większym zyskiem, wypłaci 2,2 mln zł dywidendy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hans Kloss
Fuer Deutschland ? :)
odpowiedź