Google i Onet.pl tracą użytkowników, coraz więcej czasu spędzamy naNasza-Klasa.pl
Kolejny miesiąc nie przyniósł większych zmian w rankingunajpopularniejszych witryn w Polsce. Jak wynika z danychpochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius największąpopularnością w grudniu ub. r. nadal cieszyły się Google, Onet iWirtualna Polska.
W porównaniu z poprzednim notowaniem lider - Google stracił wgrudniu prawie 230 tysięcy użytkowników, a zajmujący drugie miejsceOnet.pl ponad 438 tysięcy. Pierwsza piętnastka najpopularniejszychwitryn pozostała bez zmian. Co więcej wszystkie witryny solidarnieodnotowały mniejsze lub większe straty. Z notowania wypadły serwisypf.pl i sciaga.pl, które zastąpiły gry.pl i MSN (w zestawieniuzajęły one odpowiednio 16. i 17. miejsce). Co ciekawe Grupa IDG,która nieznacznie powiększyła ilość użytkowników spadła o dwamiejsca i obecnie zajmuje 19. miejsce. Największy wzrost liczbyużytkowników (o 50 tys.) zanotował portal dobreprogramy.pl izajmuje 18 miejsce.
Ranking witryn według zasięgumiesięcznego
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) | witryny objęteaudytem site-centric |
1 | 85,96% | 13 343 498 | ||
2 | Onet.pl | 61,46% | 9 541 016 | tak |
3 | Wirtualna Polska | 55,21% | 8 571 114 | tak |
4 | nasza-klasa.pl | 54,18% | 8 410 738 | tak |
5 | Allegro.pl | 52,24% | 8 108 961 | |
6 | INTERIA.PL | 48,30% | 7 497 929 | tak |
7 | o2.pl | 47,71% | 7 405 572 | tak |
8 | Gazeta.pl | 44,62% | 6 926 703 | tak |
9 | youtube.com | 44,51% | 6 910 240 | |
10 | wikipedia.org | 39,09% | 6 068 858 | |
11 | Microsoft | 32,22% | 5 002 317 | |
12 | Grupa Gadu-Gadu | 27,28% | 4 235 243 | tak |
13 | mozilla.com | 25,32% | 3 930 437 | |
14 | ceneo.pl | 22,29% | 3 460 822 | tak |
15 | Grupa Fotka.pl | 21,38% | 3 318 462 | tak** |
16 | gry.pl | 19,93% | 3 093 778 | |
17 | MSN | 19,47% | 3 022 725 | |
18 | dobreprogramy.pl | 19,45% | 3 019 759 | tak |
19 | Grupa IDG | 19,39% | 3 010 576 | tak |
20 | Grupa Medousa.pl | 18,92% | 2 936 782 | tak** |
Nasza-klasa.pl pozostaje zdecydowanym liderem w rankingu witrynwedług miesięcznej liczby odsłon. Liczba odsłon portalu wzrosła wgrudniu o ponad 860 milionów. Drugą pozycję, mimo niewielkiejstraty w porównaniu do poprzedniego miesiącu zdołało utrzymaćallegro.pl. Zajmująca w poprzednim notowaniu ósme miejsceinteria.pl osiągnęła o 14 milionów liczbę odsłon i awansowała ojedną pozycję. Sporo zyskał również ostatni w tabeli travian.pl.Nie udało mu się jednak poprawić swojej lokaty.
Ranking witryn według miesięcznej liczbyodsłon
lp. | nazwa | liczba odsłon | użytkownicy (real users) |
1 | nasza-klasa.pl | 11846191298 | 8 410738 |
2 | Allegro.pl | 4476196601 | 8 108961 |
3 | 3668185303 | 13 343498 | |
4 | Onet.pl | 3546795711 | 9 541016 |
5 | Wirtualna Polska | 2264811029 | 8 571114 |
6 | Grupa Fotka.pl | 1588348837 | 3 318462 |
7 | INTERIA.PL | 1176891256 | 7 497929 |
8 | o2.pl | 1172830343 | 7 405572 |
9 | youtube.com | 969906608 | 6 910240 |
10 | travian.pl | 894978743 | 1 710890 |
Ranking witryn według miesięcznegoczasu
lp. | nazwa | czas [godz] | użytkownicy (real users) |
1 | nasza-klasa.pl | 118565909,14 | 8 410738 |
2 | 87042760,63 | 13 343498 | |
3 | Onet.pl | 61324395,89 | 9 541016 |
4 | Wirtualna Polska | 43254899,30 | 8 571114 |
5 | Allegro.pl | 40241911,05 | 8 108961 |
6 | o2.pl | 30398220,14 | 7 405572 |
7 | youtube.com | 28852234,37 | 6 910240 |
8 | INTERIA.PL | 26674722,68 | 7 497929 |
9 | Grupa Fotka.pl | 13910930,64 | 3 318462 |
10 | Gazeta.pl | 12430351,91 | 6 926703 |
11 | gry.pl | 11147079,68 | 3 093778 |
12 | plemiona.pl | 7537188,56 | 920 701 |
13 | travian.pl | 6614837,90 | 1 710890 |
14 | wyspagier.pl | 6260302,31 | 1 743800 |
15 | grono.net | 5300965,20 | 770 029 |
16 | wikipedia.org | 4742058,29 | 6 068858 |
17 | otoMoto | 4562043,81 | 2 685680 |
18 | ikariam.pl | 3536641,30 | 462 104 |
19 | MSN | 3332336,61 | 3 022725 |
20 | bearshare.com | 3260762,63 | 1 249319 |
Ranking komunikatorów według zasięgumiesięcznego
Podobnie jak poprzednie rankingi,również notowanie najpopularniejszych komunikatorów nie przyniosłowiększych zmian. Na czele nadal utrzymuje się komunikatorGadu-Gadu, który mimo straty prawie 140 tysięcy użytkownikówwzględem poprzedniego miesiąca utrzymuje dużą przewagę nad swoimigłównymi konkurentami Skype i Tlenem. Z rankingu wypadł YahooMessenger, którego miejsce zajął Google Talk.
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) |
1 | Gadu-Gadu | 37,22% | 5 778532 |
2 | Skype | 26,68% | 4 142366 |
3 | Tlen.pl | 4,15% | 644 327 |
4 | MSN | 2,89% | 449 120 |
5 | AQQ | 0,42% | 65 864 |
6 | Spik | 0,19% | 29 513 |
7 | Konnekt | 0,16% | 24 422 |
8 | Xfire | 0,15% | 23 171 |
9 | GoogleTalk | 0,14% | 21 929 |
10 | ICQ | 0,12% | 18 530 |
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2008
Liczebność próby: N=17 092. Grupa objęta badaniem 7+. Do badaniawykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badaniaNetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej iważonej przez PBC.
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nieuwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatyczniewraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starciekomputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl i Pino.pl składają sięzarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytemsite-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tychczęści witryny, które biorą udział w audycie site-centric.
Dołącz do dyskusji: Google i Onet.pl tracą użytkowników, coraz więcej czasu spędzamy naNasza-Klasa.pl