GroupM: spadek nakładów na reklamę w bieżącym i przyszłym roku
W bieżącym roku globalne nakłady na reklamę będą w porównaniu z rokiem ubiegłym niższe o 4,4 procenta i wyniosą 425 miliardów dolarów.
Taką prognozę przedstawiła grupa reklamowa GroupM, według której jeszcze gorszy będzie rok 2010, w którym światowe wydatki na reklamę spadną o kolejne 6,8 procenta.
W USA wydatki na reklamę mają być w bieżącym roku niższe o 4,3 procenta, w rozwijających się krajach Europy o 18,1 procenta, a w Europie Zachodniej o 6,7 procenta.
Wzrost zanotowany zostanie za to na rynku chińskim, ale tylko na poziomie 3,2 procenta, w porównaniu do 13 procent prognozowanych jeszcze w grudniu minionego roku przez należącą do holdingu WPP Group agencję.
źródło: Media Buyer Planner
Dołącz do dyskusji: GroupM: spadek nakładów na reklamę w bieżącym i przyszłym roku