GroupM: wzrost wydatków reklamowych w przyszłym roku
Agencja medialna GroupM prognozuje, że wydatki reklamowe w badanych przez nią mediach zwiększą się w przyszłym roku w USA o 3,7 procenta.
W 2008 roku wydatki na amerykańskim rynku mają wynieść 168,6 miliarda dolarów, podczas gdy bieżący rok ma przynieść wzrost o 2,8 procenta, do poziomu 162,5 miliarda dolarów - informuje serwis Marketing Charts.
Z kolei biorąc pod uwagę globalny rynek, GroupM szacuje, że w bieżącym roku wzrost wyniesie 6 procent, a w przyszłym 6,8 procenta. Wydatki w roku 2007 wyniosą 448,6, a w 2008 478,9 miliarda dolarów.
Głównymi motorami napędowymi globalnego wzrostu mają być w przyszłym roku telewizja i internet, które będą stanowić odpowiednio 50 i 30 procent nowych pieniędzy na rynku. Biorąc pod uwagę kraje, najbardziej przyczynią się tutaj Chiny (21 procent) oraz Stany Zjednoczone (20 procent).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: GroupM: wzrost wydatków reklamowych w przyszłym roku