Havas PR Warsaw z zyskiem, zwiększyła wpływy o 70 proc.
W ub.r. przychody agencji Havas PR Warsaw zwiększyły się o 70,9 proc. do 7,65 mln zł, a przy niższym wzroście kosztów jej wynik netto poszedł w górę z 304,9 tys. zł straty do 223,8 tys. zł. zysku.
Głównymi klientami Havas PR Warsaw są Orange Polska, IKEA i Canal+ Polska. W sprawozdaniu agencja zaznaczyła, że ub.r. „był okresem intensywnej pracy związanej z restrukturyzacją Spółki i unowocześnieniem jej oferty, mającej sprostać nowym trendom w szeroko pojętym doradztwie komunikacyjnym i działaniach public relations oraz oczekiwaniom klientów”, ponadto rynek pozostawał pod negatywnym wpływem epidemii.
430 tys. zł od Canal+
Przychody krajowe agencji poszły w górę z 3,74 do 6,32 mln zł, a te z zagranicy - z 739,8 tys. zł do 1,33 mln zł.
Wpływy od innych firm z koncernu Vivendi (do którego należy m.in. Canal+) sięgnęły w ub.r. 1,13 mln zł, wobec 482,6 tys. zł rok wcześniej. Przychody od agencji Havas Warsaw zwiększyły się ze 180,8 do 567,2 tys. zł, a od Canal+ Polska - z 259,7 do 434,6 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne Havas PR Warsaw wzrosły o 62,3 proc. do 7,27 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 3,43 do 5,06 mln zł, na wynagrodzenia - z 961,5 tys. zł do 1,68 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 157,9 do 280,5 tys. zł.
Zatrudnienie w agencji na koniec ub.r. wynosiło w ub.r. 18 etatów, o sześć więcej niż rok wcześniej.
Pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 1,1 do 256 tys. zł, a pozostałe wpływy operacyjne - z 81,1 do 221,5 tys. zł. Wiosną 2020 roku firma otrzymała w ramach tzw. tarczy finansowej 339,7 tys. zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju, z której część w ub.r. umorzono.
Bez dywidendy od Havas PR Warsaw
Wynik sprzedażowy Havas PR Warsaw wzrósł z 404,4 tys. zł straty do 385,4 tys. zł zysku, wynik operacyjny - z 324,3 tys. zł straty do 350,9 tys. zł zysku, a wynik netto - z 304,9 tys. zł straty do 223,8 tys. zł zysku.
Zysk netto w całości został przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Havas PR Warsaw z zyskiem, zwiększyła wpływy o 70 proc.