IAA Polska pracuje nad Kodeksem Etyki Marketingu Szeptanego
Członkowie IAA Polska rozpoczęli prace nad Kodeksem Etyki Marketingu Szeptanego. Dokument ma wyznaczać standardy etyczne tej formy promocji wśród jej twórców i odbiorców.
Tworzenie Kodeksu Etyki Marketingu Szeptanego zainicjowała w polskim oddziale Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA agencja Streetcom, natomiast obecnie w pracach i konsultacjach nad dokumentem biorą udział wszyscy członkowie tej organizacji. - Marketing szeptany jest w Polsce coraz szerzej stosowany, dlatego zasadne wydaje się ustalenie jego jasnych reguł - mówi Paweł Kowalewski, prezes IAA Polska. - Stosowanie standardów etycznych w tej branży jest konieczne do ochrony konsumentów oraz budowania z nimi trwałych relacji opartych na uczciwości i zaufaniu - dodaje Matylda Szymalska, prezes Streetcom.
Kodeks Etyki Marketingu Szeptanego ma ustalić jasne definicje tef formy promocji, uregulować działania w tej dziedzinie oraz wyznaczyć standardy i najlepsze praktyki. Treść dokumentu będzie szeroko promowana zarówno wśród firm działających w tej branży (agencji reklamowych i domów mediowych oraz ich klientów), jak i odbiorców komunikatów marketingu szeptanego (głównie mediów elektronicznych). Kodeks ma usprawnić komunikację między stronami tej komunikacji, promując wśród nich stosowanie uczciwych reguł.
- Aby rozwój marketingu szeptanego przebiegał we właściwym kierunku, potrzebna jest edukacja rynku i budowanie silnych podstaw etycznych - przekonuje Matylda Szymalska. - W ostatnich miesiącach pojawiają się sygnały, że zdarzają się nieprawidłowości w używaniu narzędzi takiej promocji, ale jest też wiele przykładów pozytywnych, które chcemy promować i dawać za wzór - uzupełnia Paweł Kowalewski.
Dołącz do dyskusji: IAA Polska pracuje nad Kodeksem Etyki Marketingu Szeptanego