SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Powstaje kodeks influencer marketingu

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy rozpoczęły współpracę, mającą na celu wypracowanie i wprowadzenie standardów i edukacji rynku w kontekście influencer marketingu. 

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W 2021 roku powstała Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska, która od początku angażuje się w wiele nowatorskich dla tego obszaru inicjatyw. Obecnie przedstawiciele Grupy pracują nad Kodeksem Dobrych Praktyk Influencer Marketingu IAB Polska, w które zaangażowana jest również Rada Reklamy. Celem przedsięwzięcia jest zaadresowanie do reklamodawców i agencji optymalnych rozwiązań dotyczących poruszania się po influencer marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa marki.

Zobacz: Publicis Groupe wprowadza kodeks z zasadami współpracy dla influencerów 

IAA Polska i IAB Polska pracują nad kodeksem influencer marketingu

W listopadzie ubiegłego roku IAA Polska uruchomiło inicjatywę branżowego Okrągłego Stołu Influencer Marketingu, którego celem jest 
wypracowanie zestawu zasad umożliwiających zrównoważony, etyczny i bezpieczny rozwój tej części rynku komunikacji marketingowej w Polsce. 

- W toku prac zaobserwowaliśmy wzajemnie pokrywające się obszary zainteresowań, które wymagały spójnego podejścia. Wyszliśmy więc z inicjatywą połączenia sił i kontynuacją projektów wspólnie w gronie specjalistów z obu organizacji – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. – Współpraca IAB Polska i IAA Polska będzie odbywać się na zasadzie jasnego podziału ról osób odpowiedzialnych za poszczególny zakres działań. Zapewni to dynamikę pracy oraz osiągnięcie spójnych i skutecznych rezultatów  – dodaje.

W celu stworzenia spójnego przekazu dla branży reklamowej IAB Polska i IAA Polska opracują wytyczne, które ułatwią pracę reklamodawcom oraz agencjom nad realizacją działań marketingowych z udziałem influencerów, jednocześnie zapewniając jednolite stosowanie zasad. Efekty prac będą konsultowane w szerszym gronie z uwzględnieniem opinii płynących z rynku oraz od innych organizacji.

Pierwsze postanowienia w sprawie współpracy już zapadły, a początek prac odnośnie kalibracji działań zaplanowany jest na marzec tego roku.

- Współdziałanie naszych organizacji daje szanse na skuteczne wypracowanie standardów, które ułatwią współpracę pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha wartości – od twórców począwszy, przez platformy i agencje, na klientach i ich systemach implementacji skończywszy. Zależy nam także na wypracowaniu takiej formuły działania, by w sposób ciągły wspólnie dbać o rozwój i poszanowanie uzgodnionych standardów rynkowych - mówi Jacek Olechowski, przewodniczący rady nadzorczej IAA Polska.

Dołącz do dyskusji: Powstaje kodeks influencer marketingu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
D.G.
15 lat za późno.... ale lepiej późno niż wcale
1 0
odpowiedź