SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie Radio wypowiada lokalnym stacjom umowy na serwisy informacyjne

Informacyjna Agencja Radiowa wypowiada lokalnym stacjom umowy na dźwiękowe serwisy informacyjne - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Szukamy oszczędności, a produkcja tych serwisów przekraczała niestety zyski - tłumaczy likwidator Polskiego Radia Paweł Majcher.  

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Z naszych informacji wynika, że Informacyjna Agencja Radiowa wypowiada umowy na serwisy komercyjne (tzw. dzienniki radiowe) mniejszym podmiotom. - Jak nam przekazano „to decyzja prezesa, podyktowana względami finansowymi”. Dzienniki komercyjne znikną w ciągu kilku tygodni. Osoby je tworzące mają otrzymać inne propozycje zaangażowania - tłumaczy Wirtualnemedia.pl anonimowo jeden z pracowników Polskiego Radia.

I dodaje: „Dziennikarze IAR czytali serwisy informacyjne złożone z depesz i materiałów dźwiękowych z systemu IAR i tak gotowy aktualny dziennik był przesyłany klientom, czyli głównie małym rozgłośniom radiowym z całego kraju, które nie mogą sobie pozwolić na utrzymanie własnego newsroomu. Czyli obok sprzedawania samego dostępu do systemu depesz i dźwięków, było to kolejne źródło dochodu dla IAR”.

Czytaj także: Były szef Trójki dostał dyscyplinarkę

IAR rezygnuje z umów na serwisy informacyjne

Skontaktował się z nami także dyrektor Dariusz Mokwa z lokalnej stacji Inne Radio z siedzibą w Głuchołazach. - Jako mała lokalna stacja zawarliśmy z IAR umowę ponad pięć lat temu. 5 sierpnia br. rozesłano pisma z wypowiedzeniem do wszystkich stacji kupujących, nam doręczono 9 sierpnia. W nieoficjalnej rozmowie z zaprzyjaźnioną osobą z IAR dowiedziałem się, że jest "nas" nieco ponad 20 stacji kupujących do dziś serwisy. Nie otrzymaliśmy żadnego wyjaśnienia ani uprzedzenia od Polskiego Radia. Tak więc ponad 20 stacji w kraju musi "na już" szukać dostawcy serwisów - przekazał Mokwa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Poprosiliśmy Polskie Radio o komentarz w tej sprawie. - Szukamy oszczędności, a produkcja tych serwisów przekraczała niestety zyski, jakie czerpaliśmy - tłumaczy Wirtualnemedia.pl likwidator Polskiego Radia Paweł Majcher. 

W grudniu 2023 r. Radio Niepokalanów informowało, że przestało emitować serwisy informacyjne produkowane przez Informacyjną Agencją Radiową. Stacja jednak sama z tego zrezygnowała. - W związku ze zmianami w mediach publicznych, które miały miejsce w środę, 20 grudnia, dbając o rzetelność i bezstronność informacji przekazywanych Państwu na antenie Radia Niepokalanów, rezygnujemy z nadawania serwisu informacyjnego przygotowywanego do tej pory przez funkcjonującą przy Polskim Radiu Informacyjną Agencję Radiową – napisano wtedy na stronie Radia Niepokalanów.

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio wypowiada lokalnym stacjom umowy na serwisy informacyjne

59 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sasha
Skoro stacji było 20, serwis kosztował każdą stację 1000 zł, więc dla IAR było 20 tyś miesięcznie. Teraz nie dostaną nic. Faktycznie oszczędności.
40 14
odpowiedź
User
PR
A co z rezydencją korespondenta w Waszyngtonie? Za kilka tysięcy dolarów z basenem? W radiu po korytarzach dużo się o tym mówi. Nadal to będzie tolerowane? Dyrektorzy nie słyszą co ludzie mówią jak za poprzedniej władzy niektórzy się rozpasali?
41 6
odpowiedź
User
Taylor
Nic nie kapuje. Co oni biorą? Czy zapomnieli leki ? A jakaś misja ? Zyski ? Przecież to publiczny nadawca. Nie wspominając, że w ten sposób docierali z propagandą w teren a teraz nie będą. No ale skoro są w likwidacji to normalne że powoli się zamykają.
25 8
odpowiedź